Klesají zisky z AdSense?

3. září 2013 v 9:34
Na Webtrhu se před pár dny objevilo zajímavé téma s meziročním porovnáním výkonnosti AdSense reklam. Nikdy jsem statistiky AdSense moc nezkoumal, ale tentokrát jsem si řekl, že se na srovnání mrknu.

Co jsem porovnával?

Vybral jsem období od 1.1. do 31.8. v letech 2010, 2011, 2012 a 2013. Zahrnul jsem všechny zapojené stránky.

Výsledky

rokCPCRPM
20101,219,38
20111,216,44
20120,886,25
20131,88
12,15

Z výsledků je patrný poměrně velký pokles RPM v roce 2011 a pokles ceny za proklik (CPC) v roce 2012.

V letech 2010 až 2012 je patrný celkový pokles všech ukazatelů. V tomto období jsem se o AdSense reklamy moc nestaral, neřešil jsem optimální umístění ani formáty reklam. Jen jsem u textových reklam vždy nastavil barevné schéma podle barev na webu (odkazy stejnou barvou).

Jelikož jsem v podnikání nakročil do pěkně velikého lejna, tak jsem se letos musel do AdSese trochu opřít a zapracovat na efektivitě. To se jak vidno podařilo. CPC i RPM je za sledovaný úsek nejvyšší.

Nejvýdělečnější český web měl v roce 2012 CPC 1,47 a RPM 5,34. Letos je na hodnotách CPC 1,89 a RPM 11,43. Je to hlavně tím, že jsem se snažil vytřískat z webu maximum (více reklam, lepší umístění). Zvýšil se i CTR na 0,61% z 0,36%.

Web, který jsem nahodil a víc se o něj nestaral, ze stejného oboru má hodnoty mírně klesající až vyrovnané. Za období 1/2012 až 8/2012 je CPC 3,11 a RPM 39,68, v roce 2013 pak CPC 3,31 a RPM 35,45. Jedná se ale o anglický web s o řád nižší návštěvností.

Pro srovnání jsem mrknul i na web, který prakticky od začátku běží ve stejné podobě, reklamy jsou stále na stejném místě a ve stejném počtu. V roce 2012 byly hodnoty CPC 2,64 a RPM 7,87, letos je CPC 3,51 a RPM 13,70. Návštěvnost se drží dlouhodobě kolem 900 UIP. Je to ale jiný obor než předchozí dva weby.

AdSense mi bůhvíproč dovolí reporty stránek jen od roku 2012, delší srovnání by bylo zajímavější.

Co z toho vyplývá?

Popravdě nic moc - porovnání je příliš povrchní. Obecně se dá říci, že pokud se o optimalizaci reklam nestaráte, tak klesá CPC i RPM. Pro udržení a zvýšení efektivity je nutné neustále hledat lepší umístění reklam a způsoby, jak zvýšit CPC a RPM. Už to není o tom, že nahodíte reklamy a zaposloucháte se do cinkotu dukátků.

Pro více vypovídající závěr by to chtělo udělat hlubší analýzu (porovnat obory, vliv návštěvnosti, výnosnost klíčových slov, formáty reklam...). Na to ale nemám čas, neboť krachuji ;-).

A jak jste na tom s AdSense vy? Máte stejné příjmy, nebo jejich udržení stojí více a více práce?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 peto peto | Web | 10. září 2013 v 16:23 | Reagovat

ja mám pocit že cena za klik mierne klesla oproti minulému roku

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama