Report za srpen 2013

4. září 2013 v 15:26
Je tu druhý report s výsledky mého podnikání. Jak se mi v srpnu dařilo?

Příjmy

Nepodařilo se mi získat žádný extra příjem (klient na odkazy, PR články nebo přímou reklamu).

U eshopů jsem provedl pouze kosmetické změny, které ale prozatím neměly větší vliv. V jednom eshopu za celý měsíc nepřibyla ani jedna objednávka, ačkoliv návštěvnost se pohybuje v průměru kolem 100 UIP denně. Je to divné a budu se muset nějakou analýzou prokousat k důvodům.

Hlavní eshop měl relativně dobrý začátek, ale pak bylo období 6, resp. 9, dní bez jediné objednávky. Přitom návštěvnost stejná a ceny také beze změny. Zisk je stále spíše symbolický.

Někdy mám pocit, že v oblasti eshopů jedu na mrtvém koni. Baví mě to, ladím obsah, dodělávám drobné nové funkce, buduju kvalitní odkazový profil, píšu newslettery... ale stále bez výsledku. Když spočítám strávený čas a náklady na propagaci, tak je tento můj eshop už dva roky ztrátový. Možná bych měl z koně sesednout, eshop prodat a vrhnout víc energie do výdělečnějších činností. Pokud se do konce roku obchod nezvedne (bez ohledu na Vánoce), tak asi už na jaře nezaseju a eshop prodám. Patrně všechny mé eshopy.


Provoz eshopů5 023,-
PPC (Etarget, AdSense, Sklik)19 251,-
Affiliate2 007,-
Prodej odkazů220,-
Přímý prodej reklamy0,-
Umístění PR článků0,-
Celkový příjem26 501,-

Oproti minulému měsici je to pokles o 1 195,-. K dosažení hranice 100 tis. zbývá 73 499,-. Bída. Za srpen moje konto zchudlo o cca 125 tis.

Upřímně jsem čekal udržení nebo lehké zlepšení. Pokles mě moc netěší, zvyšuje už tak vysokou hladinu stresu.

Co jsem dělal

V srpnu jsem hlavně plnil weby obsahem. Mám v zásobě ještě dost materiálu, který postupně nahodím na obsahové weby. Spustil jsem jeden menší affiliate webík, který na konverze teprve čeká, ale jakmile ho doladím a doplním více obsahu, mohl by žít vlastním životem s občasnou odkazovou podporou.

Na webu, který má v mém portfoliu nejvyšší návštěvnost, jsem přidal jednu funkci. Domníval jsem se, že to je přesně to, co uživatelé ocení. Zřejmě se stala někde chyba v odhadu ;-). Zmíněnou funkci zatím využili pouze dva návštěvníci, a z nich ani jeden naplno. Dám tomu čas. Po dvou týdnech je předčasné cokoliv hodnotit.

Plány na září

Září musí být měsícem tvrdé práce. Mám v plánu jeden black-hat experiment a jeden pokus jak přilákat zákazníky. Nové weby neplánuji, jen plnění stávajících stránek novým obsahem. Dnes už nemá smysl rozjíždět 5-stránkové infoweby s návštěvností 5 UIP.

Rád bych prodal nějaké odkazy a PR články.

Pokud to stihnu, tak se víc mrknu na obor financí (půjčky, pojištění atd.). Tuhle oblast jsem dosud hodně přehlížel. Je to sice asi nejkonkurenčnější obor, ale myslím, že bohatým obsahem a dobře navrhnutými call-to-action prvky se dá prorazit.

Za měsíc bude report lepší.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 A A | 4. září 2013 v 20:32 | Reagovat

O black-hat toho vím hodně.

2 Andre Andre | E-mail | Web | 4. září 2013 v 21:23 | Reagovat

Eshopy máš normálně se skladem? Nebo je to formou affilu/dropshippingu?

3 panzero panzero | 5. září 2013 v 9:06 | Reagovat

Eshopy mám skladem ve formě "eshop z obýváku" ;-). Prodávám dobře skladné malé zboží.

4 frances frances | E-mail | Web | 5. září 2013 v 21:45 | Reagovat

Z osobní zkušenosti musím říct že je pomalu jednodušší vytvořit a spustit nový web s obsahem a ten vylinkovat nahoru, než starý s pokaženým odkazovým profilem.
Pokud bys chtěl prodávat interci napiš mi kdyžtak maila možný bych ti s tím mohl helfnout.
Finanční segment je konkurenční právě proto že v něj leží nejvíce peněz.

5 peto peto | Web | 2. října 2013 v 17:19 | Reagovat

ja som osobne nemal nikdy nervy na to aby som rozbeho e-shop

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama