Říjen 2013

Experiment - obsahový web #2

23. října 2013 v 10:40
Od prvního článku na téma Milionářem snadno a rychle díky autoritativnímu webu uplynul více než měsíc. Je čas na malou analýzu toho, jak si web stojí.

Na webu je aktuálně zveřejněných 80 článků, asi dvacítka nových textů je připravena.

Co se týče linkbuildingu, tak jsem zatím přidal jen pár Tier 1 odkazů. V plánu mám nejdříve pořádně naplnit web a odkazy přidávat pozvolnu. Mám připraveno odstupňované odkazové schéma, tak uvidíme, jaký bude mít úspěch.

Jak je na tom indexace stránek?

Po měsíci provozu indexuje Google 58 stránek, Seznam 30. K Seznamu se váže jeden můj experiment. Napadlo mne otestovat, co se stane, když do jejich přidávacího formuláře nacpu všechny podstránky webu. Otestoval jsem to jak na zaběhlých webech s několika tisíci dosud nezaindexovanými podstránkami, tak i na nových webech.

Zpočátku se zdálo, že lze takto snadno docílit zaindexování celého webu. Již po několika minutách totiž počet stránek v indexu rostl. U mého experimentálního webu byly zaindexovány všechny podstránky během pár hodin. Druhý den se to pěkně projevilo na návštěvnosti:


Většina přístupů sice trvala 0:00 (zřejmě jen přístupy bota Seznamu, ikdyž to by mělo Google Analytics odfiltrovat), ale bylo tam dost návštěv na long-tail dotazy.

Jak ale vidíte na obrázku, tak návštěvnost po třech dnech poměrně razantně spadla. Seznam totiž deindexoval přes polovinu stránek. Určitě v tom bude i možnost, že Seznam nově indexované stránky cpe nahoru a až pak přepočte jejich reálnou pozici podle ranku.

U dalších webů měl experiment s rychlou indexací stejný průběh: 2-3 dny vyšší návštěvnost, pak pokles návštěv i počtu indexovaných stránek. Aktuálně počet indexovaných stránek spíše klesá, tak uvidíme, jestli se to s nadcházejícím linkbuildingem obrátí.

Google posílá nižší jednotky návštěvníků denně (vše "not provided").

Výdělky

Zde zatím není o čem mluvit. AdSense vydělal 21,-, jiné formy monetizace na webu nejsou.

Co mě čeká

Musím zapracovat na lepším prolinkování stránek uvnitř webu. Kromě nastavení autopublikace článků pak bude v hlavní roli linkbuilding pro satelitní weby + několik kvalitních odkazů pro hlavní web.

Report za září 2013

14. října 2013 v 13:57
Trochu se zpožděním, ale přece. Je tu další přehled mých online příjmů.

Příjmy

Provoz eshopů4 563,--460,-
PPC (Etarget, AdSense, Sklik)17 144,--2 107,-
Affiliate2 374,-+367,-
Prodej odkazů7 512,-+7 292,-
Přímý prodej reklamy0,-0,-
Umístění PR článků0,-0,-
Celkový příjem31 593,-+5 092,-

U eshopů nic moc vývoj. U prvního obchodu, který minulý měsíc nevytvořil ani jednu objednávku, se sešly dvě. Zisk 500,-. Mám v plánu jednu akci, která by prodeje mohla vylepšit, uvidíme. Také jsem snížil ceny, protože chci vyprodat některé produkty a držet jen cca 5 nejlepších kousků - a časem zřejmě eshop prodat.

Hlavní online obchod si pohoršil. Nemá smysl řešit stovku sem, stovku tam. 4 tisíce zisku za měsíc je prostě tragédie. V září jsem vyzkoušel jeden nápad, který měl zvýšit prodejnost. Úmysl jsem nastínil v minulém reportu. O co šlo zatím neprozradím. Chci ten nápad vyzkoušet několikrát, aby bylo jasno, jestli má nějaký pozitivní efekt. Pozitivní je, že si eshop buduje o kousek lepší pozice, ikdyž návštěvnost se stále drží u zemi (80-100 UIP denně - zhruba třetina jsou ale nerelevantní návštěvy ze Seznamu, který mě cpe na první místa u některých stránek, které nejsou přesně to, co chtějí uživatelé najít).

Za zmínku stojí jen prodej odkazů. Tam se mi povedlo prodat několik odkazů na delší dobu. Na takové příjmy ale nechci spoléhat, beru to spíš jako doplněk. Příjmy chci hlavně z PPC a přímé reklamy.

Září se neslo především v duchu plnění webů obsahem. Nic zvláštního se nestalo. Snad jen fulltext Seznamu se trochu rozskákal a jeden web mi odhodil do stoky ;-). Z návštěvnosti 500 UIP a 50,- denně během chvíle spadl na 100 UIP a pár korun. Ale moc to neřeším - web jsem dlouho neaktualizoval, ty pozice si v podstatě nezasloužil.

Náklady

V tomto přehledu přidám v krátkosti i nákladovou položku. Za hosting jsem platil 5 400,-, za domény 2 500,- (pouze obnova), za PR články 13 226,- a za redaktory 57 802,-. Obzvláště částka za plniče obsahu je trochu vyšší. Beru to ale jako investici. Kvalitní obsah si na sebe vydělá. Jen věřím, že to bude v řádu pár měsíců. Za ty peníze je obsahu opravdu hodně.

Jinak stala se mi docela úsměvná věc. Zřídil jsem si spam blog, který jsem zaplnil naspinovanými články. K mému údivu se blog dostal po pár dnech mezi doporučené blogy té služby. Psycho :).