Listopad 2013

Jak rychle přidat stránky do Seznam indexu

29. listopadu 2013 v 11:49
V předchozím článku o budování obsahového webu jsem zmínil hromadné přidání stránek do seznamáckého indexu. V krátkosti představím, jak aktuálně celkem rychle dostávám nové stránky do indexu.

Monetizovat web hned od spuštění?

25. listopadu 2013 v 20:26
Dnes jen v krátkosti o jednom failu.

Nové weby vždy tvořím tak, že zpočátku neřeším monetizaci. Při návrhu samozřejmě počítám s budoucími reklamními pozicemi a affiliate prvky, nicméně nevkládám je do stránek hned první den. Obvykle nechám web pořádně zaindexovat, přídávám obsah, buduju odkazy... a čekám na návštěvnost. Jakmile poskočí na rozumnou metu (záleží podle zaměření stránek), tak řeším umístění reklam.

No, proč to píšu. Před pár dny jsem projížděl statistiky dvou nových webů a zahlédl jsem toto:

Oba weby jsou relativně nové, ale už nyní mají dostatek obsahu. Jen s návštěvností to bylo horší - jednotky až nižší desítky návštěv denně. Proto jsem na ně ještě nenasadil reklamu.

Obě stránky obsahují články na jedno téma. O něm zřejmě byla reportáž v TV, nebo nějaké články v bulváru/Novinkách (nepodařilo se mi nic konkrétního najít). Zvýšená hledanost přitáhla stovky návštěv. Ovšem s nulovým ziskem ;-). Přitom by se téma dalo celkem dobře zpeněžit díky affiliatu z příbuzného oboru. Škoda ;-).

Pikantní je, že se mi tahle záležitost už několikrát přihodila a stále nejsem schopný dát na web už od začátku nějaký monetizační prvek. Tak snad poučení pro příště... ;-).

Report za říjen 2013

6. listopadu 2013 v 10:02

Další měsíc za námi. Je tu říjnový přehled mých online příjmů.

Příjmy

Provoz eshopů5 422,-+859,-
PPC (Etarget, AdSense, Sklik)21 894,-+4 750,-
Affiliate2 948,-+574,-
Prodej odkazů12 312,-+4 800,-
Přímý prodej reklamy0,-0,-
Prodej webů, domén16 450,-+16 450,-
Umístění PR článků810,-+810,-
Celkový příjem59 836,-+28 243,-

Jak vidno, nechybělo málo a překonal jsem hranici 60 tisíc. Vše je v plusu, na zelená čísílka se hezky kouká, ale přesto nejsem spokojen.

Provoz prvního eshopu se lehounce zlepšil. Tedy alespoň co se týče tržeb. Pokud odečtu veškeré náklady (v říjnu to bylo několik tisíc za PR články), tak jsem poměrně v solidním mínusu. Jelikož mi eshop ubírá příliš mnoho času, rozhodl jsem se ho trochu pozměnit. Postupně vyprodám zboží, které je v desítkách dalších obchodů a zaměřím se na produkty, které mám buď jako jediný, nebo za lepší cenu (marži) než konkurence. K dnešnímu dni mám několik stovek položek skladem - to je neúnosné. Do konce roku chci počet nabízených produktů snížit na 100 až 150. Uvidíme, zatím se mi to moc nedaří. V předchozích reportech jsem nastínil nápad na zlepšení prodeje. Zatím jej stále testuji, na hodnocení je brzy, ale zatím je to spíš negativní. Příští měsíc ukážu výsledky. Jinak z pohledu konverzí mám nejvyšší účinnost, pokud zákazník přijde přímo a nebo přes brandovou frázi. Ale to je asi u všech obchodů stejné.

Další eshop nevytvořil ani jednu objednávku. A to i přesto, že jsem optimalizoval feed pro Heureku, snížil ceny a vytvořil jednu výraznou slevu, vzrostla i návštěvnost cca o 15%. Pikantní je, že podporující mikrostránky vydělaly za celou dobu více prodejem odkazů, než eshop prodejem zboží ;-).

Stále se mi nedaří nějak rozumně rozjet affiliate. Jsou to jen drobty v několika systémech.

Příjem z odkazů vzrostl díky několika dlouhodobým objednávkám. Aktivně prodej odkazů nenabízím, v tom budu muset udělat změnu. Jen musím najít dobrý kanál - nechce se mi spamovat, ani inzerovat na Webtrhu.

V říjnu jsem prodal nějaké weby a domény. Prodej mohl být podstatně lepší, ale udělal jsem několik školáckých chyb. U jedné přímé nabídky zájemce ztratil zájem po asi 4. kole vyjednávání ceny a vpodstatě už po dohodě. To už beru za běžnou věc, jen mě štve okrádání o čas.

Dostal jsem i několik poptávek na umístění PR článků. S rostoucím obsahem a ranky webů očekávám i rostoucí zájem o odkazy a PR články. U jedné firmy ale tuším určité komplikace při splatnosti faktury. S vymáháním faktur po splatnosti mám už celkem zkušenosti - v některém příštím článku popíšu nejúčinnější způsob, jak získat všechny své peníze zpět.