Monetizovat web hned od spuštění?

25. listopadu 2013 v 20:26
Dnes jen v krátkosti o jednom failu.

Nové weby vždy tvořím tak, že zpočátku neřeším monetizaci. Při návrhu samozřejmě počítám s budoucími reklamními pozicemi a affiliate prvky, nicméně nevkládám je do stránek hned první den. Obvykle nechám web pořádně zaindexovat, přídávám obsah, buduju odkazy... a čekám na návštěvnost. Jakmile poskočí na rozumnou metu (záleží podle zaměření stránek), tak řeším umístění reklam.

No, proč to píšu. Před pár dny jsem projížděl statistiky dvou nových webů a zahlédl jsem toto:

Oba weby jsou relativně nové, ale už nyní mají dostatek obsahu. Jen s návštěvností to bylo horší - jednotky až nižší desítky návštěv denně. Proto jsem na ně ještě nenasadil reklamu.

Obě stránky obsahují články na jedno téma. O něm zřejmě byla reportáž v TV, nebo nějaké články v bulváru/Novinkách (nepodařilo se mi nic konkrétního najít). Zvýšená hledanost přitáhla stovky návštěv. Ovšem s nulovým ziskem ;-). Přitom by se téma dalo celkem dobře zpeněžit díky affiliatu z příbuzného oboru. Škoda ;-).

Pikantní je, že se mi tahle záležitost už několikrát přihodila a stále nejsem schopný dát na web už od začátku nějaký monetizační prvek. Tak snad poučení pro příště... ;-).
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jakub Jakub | Web | 27. listopadu 2013 v 17:23 | Reagovat

Pokud na webu je nějaký obsah, který není vycpávkový, tak nasazuju reklamu. Bohužel na takovýhle peaky štěstí nemám.

2 Radek Radek | E-mail | Web | 28. listopadu 2013 v 14:17 | Reagovat

Wow to jsou hezké skoky :) Já většinou reklamu taky tak rychle nenasazuju, čekám cca 3 týdny, během té doby už se weby chytají. Ale affil se dá použít vlastně ihned, přes textové odkazy případně obrázky.

3 LukasP LukasP | E-mail | Web | 28. listopadu 2013 v 14:40 | Reagovat

Jednou jsem měl na cestovatelském magazínu článek o jedněch lázních v něm byla monetizace skrze nabídku ubytování v nich. Ten den o lázních psali na novinky.cz na hlavní straně seznamu, lidé začali hledat více info a přišlo mi asi za dva dny 1000 UIP. Výdělek, žádný. Pointa je taková, že ne vždy to jsou lidé schopní konvertovat, ale spíše hledají doplňující informace o dané tématice. Co se týče článku, nevidím důvod proč nedávat tématickou a doplňující reklamu ihned na web.

4 Chlapec z dediny Chlapec z dediny | Web | 29. listopadu 2013 v 19:52 | Reagovat

Ja dávam, reklamu asi mesiac po štarte stránky. Ale na zabehnutom webe som napísal článok o Kotlebovi a za 4 dni som mal 12 tisíc UIP a na reklame to nebolo vôbec vidieť. Takže pri takýchto náhlych skokoch čítanosti by som problém chýbajúpej monetizácie nevidel. Nevidia ju ani ľudia ;)

5 peto peto | Web | 1. prosince 2013 v 18:35 | Reagovat

či nasadiť reklamu hned alebo až neskôr závysí podľa toho ako vyzerá web, či je holý alebo je na nom už trochu viac informácií a obsahu, ja osobne nasadzujem reklamu už hned ale iba v rozumnej miere

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama