Report za listopad 2013

10. prosince 2013 v 10:46
Opět s menším zpožděním je tu další měsíční report mých online příjmů. Tak pojďme na to.



Rozhodl jsem se nezapočítávat do online příjmu zisky z prodeje domén a webů. Nejsem domainer ani netvořím prodejné weby, takže by tyto nahodilé položky zbytečně zkreslovaly vývoj příjmu.


Příjmy
Provoz eshopů13 972,-+8550,-
PPC (Etarget, AdSense, Sklik)27 484,-+5 590,-
Affiliate1 262,--1 686,-
Prodej odkazů5 862,--6 450,-
Přímý prodej reklamy0,-0,-
Umístění PR článků0,--810,-
Celkový příjem48 580,--11 256,-

Na první pohled by se mohlo zdát, že jsem zaznamenal poměrně velký sešup. V minulém, přehledu jsem ovšem započítal i prodej webů a domén. Pokud srovnám měsíce bez ohledu na prodej webů a domén, tak mi vyjde 48 580,- oproti 43 386,-, což by byl růst o 5 194,-. I v listopadu jsem prodal několik domén a webů, ale tyto příjmy již nebudu počítat do přehledů. Stejně tak nahodilé práce pro klienty (což je tak 2x do roka ;)).

Pěkný růst je vidět u eshopů. Druhý eshop jsem prakticky uzavřel a vůbec neřeším propagaci, i přesto jsem zaznamenal několik objednávek (zisk cca 1 300,-). Zřejmě díky blížícím se Vánocům přibylo více objednávek u hlavního obchodu. Koncem měsíce se mi podařilo překonat obrat za celý loňský rok; jsem zvědavý na meziroční růst v prosincovém přehledu. Jinak u eshopu nenastala žádná větší změna. Přidal jsem pár odkazů a lehce optimalizoval popisky zboží.

Když jsem zmínil slovo "zboží", tak tu mám jeden funny fail. Kdysi dávno jsem dal feed eshopu do Zbozi.cz. Pak to nějak zpoplatnili a zřejmě jsem na to úplně zapomněl. V listopadu jsem zkoumal zdroje konverzí a návštěvnosti. Nikde jsem neviděl zbozi.cz, tak jsem začal pátrat. No samozřejmě jsem měl zastavenou kampaň, nula peněz v Peněžence. Takže se eshop na Zbozi.cz vůbec nezobrazoval. Nabil jsem účet, spustil kampaň a už ze Zboží.cz chodí první zákazníci. Čísla jsou zatím malá, ale konverze se drží na pěkných 15%. Takových chyb dělám zbytečně moc.

Už dlouho slibuji zhodnocení několika akcí na zvýšení prodeje. V prvním případě se jednalo o pořádání soutěže. Zvedla se sice návštěvnost a naplnil se mailinglist, nicméně od soutěžících nepřišla žádná objednávka. Návštěvníci přišli na stránku soutěže, pak v rychlosti prolistovali web, aby našli správné odpovědi (na velmi jednoduché otázky), vyplnili formulář a mazali pryč. Pozitivní alespoň je, že se pak po rozeslání newsletteru neodhlašují z mailinglistu (je tu tedy teoretická šance, že nakoupí někdy v budoucnu). Se soutěžemi jsem měl zkušenosti již z dřívějška. Zjistil jsem, že mnoho soutěžících nezadává svůj soukromý email, ale adresu, kterou využívají jen pro soutěže. Odtud možná pramení důvod, proč se neodhlašují z newsletteru - spamy a nabídky zkrátka neřeší, koukají jen na zprávy, které mají v předmětu "Vyhráli jste" :-). V této souvislosti musím přiznat, že ještě nemám naprogramovanou funkci na kontrolu, zda příjemce otevřel email. Teď jen rozešlu zprávy a v Analytics sleduju konverze a návštěvnost z newsletteru.

Druhý nápad na zvýšení prodejů se týkal různých dárků zdarma k objednávce. Zkoušel jsem to poměrně dlouho, někdy jsem dával dárky v docela vysoké ceně. Přesto se počet objednávek nezvýšil. Objevilo se jen několik vykuků, kteří objednali nejlevnější zboží jen, aby dostali dárek zdarma. Případně vytvořili několik takových objednávek za sebou. S dárky ovšem nekončím. Jen je budu dávat zákazníkům, kteří už u mě několikrát nakoupili.

V oblasti affiliate je to bída. Ale není se čemu divit - aktivně propaguju 3 větší programy, z toho jeden je víceméně sezónní a druhý měsíc od měsíce upadá. V prosinci chci na několika obsahových webech provést změny designu a vyzkoušet nějaké triky na přeměnu návštěvníka v tučné konverze ;).

V příjmu z PPC je zajímavý nárůst Skliku. Průměrné CPM se zvýšilo z 8,- na 18,- (u jednoho webu z 20,- na 50,-). Zřejmě v Skliku začala vánoční mánie a ceny prokliků hezky stoupají. U Adsense takový rozdíl nepozoruju (22,80 oproti 21,40).

Plánů na prosinec mám dost. Vlastně spoustu úkolů tlačím před sebou už několik měsíců a nemám se k realizaci. Snad mi bude prokrastinační bůžek po vůli ;-).
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 peto peto | Web | 16. prosince 2013 v 17:38 | Reagovat

používaš aj Etarget ?

2 panZero panZero | 16. prosince 2013 v 17:42 | Reagovat

ano, ale naprosto minimálně

3 Marek Hnátek Marek Hnátek | Web | 22. prosince 2013 v 8:19 | Reagovat

Pěkné výsledky. Můžu se zeptat za zaměření e-shopů, případně i jak jsou velké a jak dlouho je provozuješ?

4 panZero panZero | 22. prosince 2013 v 11:35 | Reagovat

Dík, ikdyž výsledky za pěkné nepovažuju ;). Eshopy mám 3 roky, obory neprozradím, ale jedná se o poměrně úzce zaměřené obory. Obraty a celkové zhodnocení napíšu v lednu.

5 Adam Adam | E-mail | Web | 29. prosince 2013 v 8:54 | Reagovat

Píšeš o affilu, který sám neustále zvažuji.
Jak propaguješ affil program? směruješ propagaci na svůj web a z něj pak posíláš trafik na web s produktem ? Mě se to zdá jako se drbat levou rukou na pravém uchu.

6 panzero panzero | Web | 30. prosince 2013 v 11:06 | Reagovat

Adam: Je to jedna z možností. Jelikož nemám obsáhlé mailinglisty a neumím PPC, tak mi propagace skrz weby přijde nejlepší. A protože dělám spíše obsáhlejší weby, tak krom affilu mohu využít i jiné možnosti výdělku (PPC, PR, odkazy...).

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama