Jak se dařilo eshopu v roce 2013?

1. ledna 2014 v 23:16
Ještě před tím, než zveřejním prosincové příjmy a celkové zhodnocení roku, tak se trochu podívám na zoubek mému eshopu. (Během roku jsem provozoval dva obchody, jeden jsem však pro naprostý nezájem uzavřel).



Tržby, objednávky, průměrná cena

Za rok 2013 eshop utržil cca 200 000 bez DPH, celkem bylo zaplaceno 312 objednávek. Nevyzvednuty byly tři zásilky, tedy 1%.

Oproti roku 2012 narostl počet objednávek o 25% (z 250 na 312), průměrná výše objednávky vzrostla z 605,- na 641,- bez DPH.

Ikdyž tato čísla rostla, tak je to hrozně málo. Ke spokojenosti chci obrat minimálně 1 mil. ročně, což jsou 4 objednávky denně. Je tady tedy jasný cíl pro tento rok. Dosáhnout této mety bude velmi těžké, ale nemyslím si, že nemožné; pokud web poskočí na dobré pozice v Googlu a trochu se zlepší návštěvnost ze Seznamu, tak to vidím pozitivně. Velké mezery jsou i v konverním poměru...

Jaký zdroj návštěvnosti přinesl nejlepší konverze?

Zajímavá čísla nabízí Google Analytics v oblasti zdrojů konverzí. Nejlépe konvertující traffic přivedl newsletter, který občas posílám stávajícím zákazníkům a těm, kteří se sami přidali do mailinglistu (těch je ovšem jen pár ;)). Rozeslání emailové nabídky konvertuje v 9,2 %. Návštěvníci z Heuréky kupují v 3,8 % případech, následují přímé vstup y s 1,7 %, organická návštěvnost z Google s 1,6 %, PPC Adwords s 0,9 % a žebříček uzavírají přístupy z vyhledávání Seznamu s 0,5 % konverzí. Objednávky proudí i z tématicky zaměřených ministránek - mají vysoký konverzní poměr, ovšem kvůli nízkým číslům je vypovídající hodnota zkreslená (např. jeden web přivedl 100 lidí, z nichž si 5 objednalo). Zboží.cz jsem obnovil až koncem roku, přišlo odtamtud 43 lidí, z nichž byly 3 objednávky (moc malá čísla na nějaké závěry, uvidíme časem).

zdrojkonverzní poměrhodnota objednávky
newsletter9,2 %834,-
Heureka.cz3,8 %614,-
přímé vstupy1,7 %1 026,-
Google1,6 %468,-
Adwords PPC0,9 %859,-
Seznam0,5 %626,-

Na rozesílání nabídek emailem musím ještě zapracovat. Hlavně otestovat doručení/otevření mailu. Mám totiž podezření, že se kvůli hostingu nerozešle zpráva na všechny adresy.

Velké zklamání je PPC, hlavně Adwords. Pokud porovnám náklady na PPC a zisk z objednávek, tak jsem v mínusu. Čas ukáže, jestli takto získaní zákazníci objednají znovu a provar z PPC se trochu zmírní.

Měl jsem poměrně dost přístupů ze soutěžních webů. Konverze 0%. Stejná nula svítí u Facebooku a Twitteru. Pikantní je, že na eshop přišlo pár stovek lidí z jednoho autoritativního webu, který se poměrně podrobně zabývá částí mé nabídky zboží, i zde se konverze nedokázaly odlepit od nuly,

Všechen zisk eshopu jsem investoval zpět (PR články, tvorba podpůrných webů, PPC reklama). Strávené hodiny raději ani nepočítám. Růst tržeb o 25% je tristní - v prvnícb letech provozu by měl skákat o stovky procent.

Cíle pro 2014

- tržby 1 mil. Korun
- 1 500+ objednávek
- konsolidace nabídky zboží (rozprodat ležáky a nekvalitní zboží, soustředit se pouze na prémiové produkty)
- zkvalitnění popisků zboží, vlastní fotografie
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Andre Andre | E-mail | Web | 2. ledna 2014 v 0:04 | Reagovat

A když bys vyčíslil měsíční náklady na propagaci? Jen náklady na PPC, PR články bez započítání tvé práce?

2 panzero panzero | Web | 2. ledna 2014 v 9:20 | Reagovat

V Adwords mám limit 50,- na den, listopad a prosinec tedy vyšly po 1 500,- (celý rok 12 000,-). V Skliku mám jen úzce zaměřenou minikampaň, která za celý rok spolkla 40 Korun ;). PR články, redaktoři a nakoupené domény odhaduji na 30-40 tisíc za celý rok.

3 Pavel Pavel | E-mail | Web | 2. ledna 2014 v 10:58 | Reagovat

Otestovat, zda je mail otevřený jde obrázkem, když se načte byl mail čtený. Někdo sice nenechává zobrazit obrázky, ale něco z toho vyčíst půjde :)

Hromadné rozesílání jsem vždy limitoval na max 100 mailů najednou max 12x30 za hodinu. Skoro všechny maily jdou na @seznam.cz a označení jako SPAM nepotřebuju :)

je tu někde odkaz na ten eshop?

4 panzero panzero | Web | 2. ledna 2014 v 11:05 | Reagovat

[3]: JJ, funkci na otestování mám připravenou. Je to na způsob fake obrázku; jen jsem se k tomu ještě nedokopal ;). S tím postupným rozesíláním je to dobrý nápad.

Jinak odkaz na eshop tady není a nebude, ostatně ani odkazy na další weby.

5 Pavel Pavel | 2. ledna 2014 v 11:23 | Reagovat

[4]: Pak nezapomeň nastavit velikost 1x1px, 0x0px mi tuším nefungovalo a skrytí stylem nemám také vyzkoušeno. Toho odkazu je škoda, možná by se dalo něco vykoumat.

6 Andre Andre | E-mail | Web | 2. ledna 2014 v 12:22 | Reagovat

[2]: A co těm PPC trochu přidat? Přijde mi to dost málo na nějaké relevantní hodnocení. Přesně podle článku http://www.inwebstor.cz/kdo-se-boji-riskovat-riskuje-nejvic/

7 Michal Michal | Web | 2. ledna 2014 v 13:11 | Reagovat

S Adwords mám podobnou zkušenost, je to spíš "imidžovka", zkrátka reklama, která si na sebe tak tak vydělá. Ale vidím v tom přínos do budoucna - sběr mailů, objednávky se budou opakovat, lidé o shopu již budou vědět apod.

8 Kamil Kamil | E-mail | Web | 2. ledna 2014 v 17:17 | Reagovat

Ahoj, vím že jméno eshopu neprozradíš, ale můžeš alespon prozradit kategorii eshopu? Jinak držím palce pro splnění cílů roku 2014.

9 peto peto | Web | 4. ledna 2014 v 12:59 | Reagovat

fuha ked je obrat 200 000 tak zisk z toho nebude asi príliš veľký, prajem veľa úspechov v novom roku a chuť pracovať aby si mohol splniť svoje ciele

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama