Report za leden 2014

1. února 2014 v 21:24
Je za mnou další měsíc mého snažení o vybudování měsíčního příjmu ve výši 100 tis. Jak se mi v lednu dařilo?



Příjmy

Provoz eshopu8 321,--5 569,-
PPC (Etarget, AdSense, Sklik)25 089,-+1 016,-
Affiliate2 003,--1 888,-
Prodej odkazů654,-+400,-
Přímý prodej reklamy0,-0,-
Umístění PR článků300,-+300,-
Celkový příjem36 367,--5 741,-

Přechod do nového roku byl jednoduše tragický. Pokles o 5 741,- hovoří za vše. Jistě, prosinec je top období roku, ale že to bude takhle zlé jsem nečekal. Pojďme se na to podívat podrobněji.

Eshop

Obchod zaznamenal 27 objednávek při tržbě téměř 20 000,-. Začátek roku byl bez objednávek - první přišla až 4. ledna a ještě 15. ledna jsem celkem vyřídil jen 7 objednávek, a to ještě v nižších hodnotách. K tomu se mi navíc vrátily 3 nevyzvednuté balíčky a 2 lidi objednávky včas stornovali. Jedna splašená zákaznice vytvořila 3 objednávky za sebou, v každé plno keců v komentáři a nakonec si balíček nevyzvedla. Prostě super start do nového roku ;-).

Jinak jsem nic moc neměnil. PPC reklamy jsou už dávno vypnuté. Přidal jsem jen pár nových odkazů a oproti prvotním plánům také několik nových produktů. Snažím se postupně zbavit "obyčejného" zboží z nabídky, protože to přitahuje problémové zákazníky.

Pozitivní je, že jsem si udělal pořádek ve skladu. Sice to není ještě na 100%, ale už se to dá nazvat pořádkem. Problém je, že se mi mezitím vyskytl nepořádek v pracovně. Takže úkol na únor je v tomto ohledu jasný ;-).

Zkoušel jsem rozeslat nějaké newslettery, ale byla naprosto minimální odezva: 53 přístupů, z toho 2 objednávky. Jak jsem zjistil, tak zřejmě většina mailů končila ve spamu. Jelikož má 90% zákazníků email na Seznamu, tak jsem to trochu koumal. Na Seznam se prý může bezpečně poslat v jednom spojení 100 emailů a maximálně 150 za 5 minut. V týdnu vyzkouším dávkové rozeslání newsletteru a uvidíme.

PPC

Tady je to stále setrvalý stav. Adsense sice dva měsíce po sobě klesá (cca o 7%), ale na druhou stranu se daří Skliku. Dohromady je to ovšem stále málo. Hlavně když uvážím, na kolika desítkách webů mám reklamy umístěné.

Affiliate

Opět se mi nezdařil nějaký rozumný úspěch v této oblasti. Předělal jsem jeden pěkný web, který už dlouho nekonvertoval. Výsledek je stále nula.

Chtěl jsem zkusit jednoduchou affiliate arbitráž, ale Sklik mi inzeráty uťal velice záhy, respektive jeden po několika dnech a zbytek ani neschválil. Moc času jsem tomu nedal a ani mi ho moc nezbývalo, takže tuhle cestu prozatím nechám neprojitou.

Oprášil jsem své zapomenuté účty v několika affiliate sítích. Výdělek ve všech těchto sítích byl ale nula. Jedna síť, které jsem kdysi fakturoval 5-8 tis. měsíčně je asi už úplně vydojená a produkt už je za svou životností. Z téměř 2 000 prokliků nebyla ani jedna objednávka.

V mini testu mi vždy vycházelo lépe AdSense (na ploše, kde byl affiliate prvek). Weby s call-to-action prvky měly nějaké prokliky, ale nula konverzí.

Abych nebyl jen negativní. V minulém reportu jsem zmínil pozapomenutý affiliate web na oblečení, který vydělal 1 700,-. V lednu je to zatím 939,-, ale je tam ještě dost nerozhodnutých konverzí (asi za 2 tis.). Prakticky každý den 1 objednávka. Vzhledem k tomu, že web samotný je x let stará hrůza s návštěvností 30 UIP, tak to není úplně zlé. Každopádně v mých plánech je to stále málo.

Prodej odkazů, umístění PR článků

Tady není moc o čem psát. Jeden umístěný PR článek a pár prodaných odkazů. Zmínil bych snad jen špatnou platební morálku většiny firem. Ikdyž se jedná o směšné částky, tak jsou schopni výplatu prodlužovat a používat neskutečně trapné výmluvy typu "jsem v zahraničí, fakturu ihned předám kolegovi... bla bla bla". Zatím pomáhá doporučená výzva k úhradě dluhu, ale už mě to unavuje.

Co jsem v lednu dělal

Hlavně jsem pracoval na tvorbě podpůrných webů. Spustil jsem jich asi 10-15, sám nevím. Pak jsem pokračoval v mé oblíbené činnosti - hledání expirovaných domén s ranky a odkazy. Provedl jsem scrape jednoho katalogu odkazů (desítky tisíc položek). Skript pak procházel zápisy a kontroloval dostupnost domény. Výsledkem byl seznam expirovaných domén. Ten jsem v rychlosti projel a jakmile mě nějaká doména zaujala, tak jsem v MajesticSEO mrknul na odkazy a případně jsem ji zaregistroval. Pár kousků jsem odchytil, ale žádná sláva to není. Evidentně nejsem jediný, koho to napadlo, takže k mání jsou jen brakové domény s pár odkazy z brakových katalogů.

V lednu jsem docela dost pracoval, cca 12-14 hodin denně. O to víc mě mrzí, že to zatím nemělo velký účinek. Problém vidím v tom, že nedokážu dotáhnout projekty do konce a hned se vrhám na další. Proto jsem si pro únor dal jeden cíl. Věnovat se celý měsíc pouze jednomu projektu, který teď vydělává nejvíc (= pár tisíc na PPC). Během zítřka ještě doplním autopublikaci obsahu na několika webech a pak už se vrhnu jen na ten jeden jediný projekt. Jsem moc zvědavý na únorový report.

Plány na únor
  • úklid pracovny
  • během 1-2 dnů nastavení několika hlavních webů na autopilota
  • předpříprava prozatím tajného většího projektu (tajemně poodhalím v březnu)
  • věnování se jednomu projektu na 100%
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Honza Honza | Web | 1. února 2014 v 23:07 | Reagovat

No já měl leden  rozhodně lepší, než prosinec, i když se pohybuji v menších číslech. Shop ale neprovozuji a ani nechci.

2 AffilPost AffilPost | Web | 2. února 2014 v 8:59 | Reagovat

To znám..hodiny a hodiny pracuješ na projektech, poctivě makáš a úspěch? Ten je někde v nedohlednu. Výdělek máš pořád velmi slušný a že by se jednalo o velký propad si nemyslím..únor bude určitě lepší :-)

PPC arbitráž jsem chtěl taky zkusit, ale nakonec jdu jinou cestou. Co mě, ale docela štve je zjištění, že affiliate stránky s podporou skliku seznam považuje za zlo :-?

3 David Nogol David Nogol | E-mail | Web | 2. února 2014 v 11:13 | Reagovat

Ten pokles není zas tak velký, únor bude určitě lepší :) Ale mám podobný problém s dotahováním projektů do konce.. :-/

A na ten tajný větší projekt jsem zvědavý :)

4 Pavel Pavel | E-mail | Web | 3. února 2014 v 9:24 | Reagovat

Já měl v lednu docela kliku. tedy polovinu loňského roku jsem naprosto zabil, takže cokoli teď udělám má velkých úspěch :-D
na webu většinou má všechno delší setrvačnost, takže na výsledky si musíš počkat. Jediné co je hned tak PPC. Upravil jsem mobilní verzi a ejhle výdělek dvojnásobný, ale je to celkem zanedbatelná částka.

5 peto peto | Web | 3. února 2014 v 15:54 | Reagovat

pre všetký podporné weby kupuješ novú domenu ?

6 Beatt Beatt | E-mail | 4. února 2014 v 11:10 | Reagovat

Muzu se zeptat, jak Vam/Ti rychle indexuje tedka Seznam weby? Ja taky kupoval domeny s rankama, trochu system jak ty. Ale ani za tri tydny nejsou v indexu Seznamu, ani index domeny. Mas prosimte jine zkusenosti? Diky

7 panZero panZero | 4. února 2014 v 11:32 | Reagovat

[6]:Hlavní stránku a 1-2 podstránky indexuje hned, zbytek trvá pár týdnů. Někdy stačí podstránky naházet do přidávacího formuláře, ale někdy je zas postupně z indexu odstraní. Je to boj :).

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama