Report za únor 2014

2. března 2014 v 19:39
Nejkratší měsíc v roce je za mnou, jak na tom byly moje příjmy?



Příjmy

Provoz eshopu5 986,--2 335,-
PPC (Etarget, AdSense, Sklik)25 583,-+494,-
Affiliate4 888,-+2 885,-
Prodej odkazů1 080,-+426,-
Přímý prodej reklamy0,-0,-
Umístění PR článků300,-0,-
Celkový příjem37 837,-+1 470,-

Ikdyž byl únor krátký, tak přeci jen se mi podařilo velmi drobné zlepšení o 1 470,-. Není to žádná hitparáda, potřeboval bych asi 10x víc, ale je to alespoň jistá pozitivní jiskra.

Eshop

V eshopu jsem nedělal prakticky žádné změny, jen jsem trochu upravil ceny směrem dolů. Rozhodl jsem se přijít na důvod, proč mi z newsletteru chodí tak málo lidí - z rozeslalných 1 100 emailů přijde během dvou až tří dnů 50 návštěv, a při minulé rozesílce nebyla ani jedna konverze.

Napadlo mne, že se třeba emaily dostanou do spamu. Nechtělo se mi programovat nějaké složité funkce na testování otevření zprávy, tak jsem šel směrem nejjednoduššího řešení. Jelikož je v databázi výrazná převaha emailů na Seznamu, tak jsem řešil jen Seznam. Jak jsem zmínil v minulém reportu, je bezpečné poslat najednou 100 emailů (max. 150 za 5 minut). Takže jsem pro jistotu newsletter poslal v dávkách po 100 kusech. Výsledek mne překvapil - přístupů bylo pouhých 30, při druhé rozesílce za dva týdny už jen 12. Objednávka žádná. Tak buď budu muset opravdu testovat, zda je email otevřen, a nebo zkrátka jsou mé newslettery nudné a nikoho zboží nezajímá ;-).

Zkusil jsem menší propagaci přes Facebook. Konverze žádné, jen pár lajků a jeden negativní komentář od konkurence ;-). Přišlo mi, že prokliky jsou docela drahé - aby se reklama zobrazovala, tak jsem musel cenu nastavit na 15 centů. Škoda, že nejde inzerovat v okruhu fanoušků konkurenčních stránek nebo skupin. A nebo nevím, jak na to.

PPC

V této oblasti opět žádná výrazná změna. Do Adsense jsem přidal pár nových webů, případně jsem testoval výnosnost Sklik vs Adsense. Sklik se relevancí reklam chytá jen v oblasti půjček, na jiné weby ho nemá smysl dávat (pokud tedy nepočítám stránky s předpokládanými omylnými prokliky, typicky dětské weby). AdSense mi už dlouho ukazuje špatnou optimalizaci příjmů - někde mám totiž povoleny jen grafické reklamy. Tak zřejmě otestuju, jak se zvednou příjmy při povolení i textových reklam.

Affiliate

Affiliate celkem hezky povyrostl. Oprášil jsem své účty v několika sítích a otestoval jsem několik kampaní. Před časem jsem jeden okruh kampaní zkoušel na poměrně navštěvovaném webu, ale výsledek byl podstatně horší než PPC bannery. V únoru jsem trochu změnil formu propagace a už se pár konverzí objevilo. Překvapilo mě, že mám i několik půjčkových konverzí; respektive ne úplnou konverzi ve smyslu schválení půjčky, ale jen ověřený kontakt.

Všiml jsem si, že hodně lidí propaguje Andropharmii od DoDoBros. Mně teda za několik měsíců neschválili ani jednu konverzi.

V předchozím přehledu jsem taky zmínil produkt, který ani přes 2000 prokliků nepřinesl konverzi. V únoru jsem ho drobnou lstí otestoval na Heuréce ;-). Nastavil jsem nejnižší cenu a překvapivě přišly nějaké objednávky. Ty jsem samozřejmě stornoval, nicméně je vidět, že někde je možné konkurovat pouze cenou. Problém je, že při nejnižší ceně se marže zcvrkla na 5-10%.

Prodej odkazů, PR články

Umístil jsem jeden PR článek a prodal několik ušmudlaných odkazů. Někdy si říkám, jestli má smysl ztrácet energii nad PR články a odkazy za pár korun, když bych mohl čas využít k ladění PPC a affiliate. Třeba s jedním zájemcem jsem několik emailů řešil jeho dotazy, když mi v 10. zprávě napíše, jak velký může být flash banner (od začátku se jednalo pouze o prodej odkazů). A nebo podobný příklad s PR článkem. Vždy se snažím psát emaily maximálně stručně, bez zbytečných slov, a pokud možno vše důležité sdělit ve dvou třech větách. No a pak mi na zprávu, kde v první větě píšu, že v článku mohou být 3 odkazy, přijde odpověď "Kolik může být v článku odkazů?". Bych blil ;).

Co jsem v únoru dělal

Plnil jsem úkoly dané v předchozím přehledu příjmů. Prvních pár dnů jsem přidával obsah na weby s automatickou publikací. Potom jsem se v největší míře věnoval pouze jednomu webu. Přidal jsem celkem dost dobrého obsahu. Větší zhodnocení této práce čekám tento měsíc. Seznam přeci jen spoustu věcí indexuje dost pomalu (ikdyž mu v tom pomáhám).

Poslední únorový týden mi razantně klesla pracovní morálka. Navršilo se mi dost úkolů a ani do jednoho se mi nechtělo, takže jsem dělal jen drobnosti. S tím musím nějak zatočit. Vím, že mi dobře funguje, když si ráno napíšu úkoly na celý den. Ovšem teď je problém se do napsání úkolů pustit. Opět jsem si potvrdil, že dělám moc věcí najednou a chybí mi fokus. A to i přesto, že jsem většinu času věnoval pouze jednomu projektu.

No jinak jsem řešil problémy s redaktory, kteří pro mě píší texty. Jdu cestou nejnižší ceny, takže určité nedokonalosti musím čekat. Jeden borec to na mě zkoušel s okopírovanými články z jiných webů; to jsem zatrhl hned, protože články často kontroluji. Druhému kádrovi se asi nechtělo nic vymýšlet, tak jen jinak přepsal cizí článek. Takový text je skoro nemožné odhalit jako plagiát. Tedy až do doby, kdy ho objeví původní autor, který má nastaven Google Alert na články ze svého oboru ;-).

Opět jsem řešil nějaké neplatiče, a opět šlo jen o stokoruny. Unavuje mě to, takže veškeré články/odkazy/reklamy umisťuji až po zaplacení faktury. Během března snad napíšu už slibovaný článek o tom, jak dostat peníze z neplatičů.

Po malých krůčkách jsem v únoru budoval projekt, do kterého vkládám velké naděje. Stále není online, snad do dvou týdnů. Co to přesně je si nechám pro sebe, ale jde o eshop, kterých jsou v ČR desítky (ne-li stovky) a procento nevyzvednutých zásilek bude také nad průměrem. Jen to budu dělat trochu jinak než je obvyklé. Jdu do toho i přesto, že už jsem 2 eshopy zavřel a třetí se plácá sem a tam. Buď to bude bomba, nebo jen potvrzení, že nejsem obchodník.

No a perličkou na závěr je, že jsem měl u několika projektů špatné onpage faktory. Nechápu, na co jsem při jejich tvorbě myslel, ale vpodstatě jsem vynechal úplně základní pravidla onpage optimalizace. Po opravě se sice návštěvnost propadla o 10%, ale věřím, že to nemělo přímou souvislost a Seznam tak rychle nereaguje (Google žádná změna). Rozřešení ukáže březen.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 David Nogol David Nogol | E-mail | Web | 3. března 2014 v 8:05 | Reagovat

Povedený měsíc, jen tak dále :) Držím palce s novým eshopem, snad bude mít úspěch.

Co se týká úkolů, osvědčilo se mi více psát si je večer. Hned jak vstanu se pak můžu rovnou pustit do plnění úkolů. Když jsem to nechal až na ráno, tak mi dlouho trvalo, než jsem se vzpamatoval a promyslel co vše chci ten den stihnout.

2 Pavel Pavel | E-mail | Web | 3. března 2014 v 8:26 | Reagovat

Ohledně grafických/textových odkazů se mrkni na počet žádostí vs počet vrácených reklam. třeba zjistíš, že ti google vykrývá jen 40% reklamních ploch, protože nemá dostatek grafických reklam. Obecně google grafické reklamy upředňostňuje (mám takový pocit) :-)

3 Josef kroupa Josef kroupa | E-mail | Web | 3. března 2014 v 9:07 | Reagovat

Zero,
uvidíš, jak se Ti změní příjmy z AdSense po změně na textové/grafické reklamy. Mně sice lehce stoupla cena za proklik, ale kleslo CTR. Ve výsledku mi tak přišlo, že se zisky nezměnily.

Co se týče kampaní od DodoBros, tak tam je to velká bída. Třeba v loňském roce mi ze 182 konverzí sválili pouhých 98 :-!

4 Jan Potůček Jan Potůček | Web | 3. března 2014 v 17:11 | Reagovat

Pěkný přehled, jen ať se daří - skromnost koukám nechybí:) Nepošleš nějakou nabídku na PR články? Třeba bychom něco objednali :) A i bychom mohli vypomoci s psaním těch textů pro obsahové weby ;)

A jak se řeší cachování už na úrovní .htaccess? To by mě celkem zajímalo :) Nějaký emailing jsme v minulých měsících také řešili, tak bychom se mohli pobavit...

6 Jan Potůček Jan Potůček | Web | 3. března 2014 v 19:40 | Reagovat

[5]: Aha, no tak ale to se jenom nastavuje cache prohlížeče ne? To už je asi jedno, jeslti se nastaví v hlavičce nebo v .htacces
Já měl spíš na mysli cache aplikace, hlavně dotazů na DB, čímž se pak výrazně zvýší výkon.

http://stackoverflow.com/questions/3787125/how-to-cache-dynamic-php-page

7 panZero panZero | 3. března 2014 v 19:53 | Reagovat

[6]: Jo to asi jo. Jsem lepič kódů, ne php guru ;). Jinak na cache ještě používám něco dost podobné tomuhle https://github.com/TheDgtl/p.thedgtl.net

Nicméně nemám žádný web, který by to nutně potřeboval. Všechny se načítají do 1s.

8 Jan Potůček Jan Potůček | Web | 6. března 2014 v 23:13 | Reagovat

Díky za tip, něco podobného jsem měl na mysli :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama