Report za březen 2014

1. dubna 2014 v 17:09
Další měsíc za námi, tentokrát voda odnesla březen. Ten byl ve znamení celkem zajímavých výdělků. Takže bez řečí pojďme na další z mých měsíčních reportů o podnikání na internetu.

Příjmy

Provoz eshopu12 142,-+6 156,-
PPC (Etarget, AdSense, Sklik)32 630,-+7 047,-
Affiliate8 420,-+3 532,-
Prodej odkazů470,--610,-
Přímý prodej reklamy0,-0,-
Umístění PR článků1 800,-+1 500,-
Celkový příjem55 462,-+17 625,-

Čísla vypadají celkem dobře. Když jsem v minulém reportu fňukal, že bych potřeboval 10x vyšší růst (v minulém měsíci to bylo + 1 470,-), tak se mi to teď splnilo. Růst je o pěkných 17 625 Kč. Co na tom mělo největší zásluhu a jak si vedly jednotlivé složky příjmu?

Eshop


Mile mě překvapil provoz eshopu. Čekal jsem spíše klidný březen, který bude srovnatelný s loňským. Ikdyž jsem na webu nic neměnil, návštěvnost byla prakticky stejná, žádnou reklamu jsem nespouštěl, žádné nové odkazy nepřidal... tak i přesto obchod zaznamenal 44 objednávek, loni jen 20.

Asi o 10% se snížila průměrná hodnota objednávky. Docela dost lidí si objedná jen jeden z nejlevnějších produktů (cca 150 Kč), což pro mě znamená zisk asi 50 Kč, když nepočítám náklady na tisk, balení, čas. Takže je to spíš provar a takové objednávky mě zdržují od jiné práce.

V nejbližších měsících bych rád přemluvil Google, aby mi už konečně poslal nějakou návštěvnost. Zatím je to tak 10 zbloudilců denně. S nadějí čekám na další aktualizaci Penguin, která by snad mohla zrušit veškeré penalzace.

PPC


PPC reklamy se vyhouply o 7 047,-. Je to hlavně díky obsahovému magazínu a optimalizaci několika webů, kde jsem měl reklamy umístěny velmi ledabyle. Peníze navíc přinesly dny, kdy bylo deštivo a kosa. Lidi seděli u internetu, klikali a objednávali. Na druhou stranu negativní vliv počasí jsem si užil naplno poslední březnový víkend - denní výdělky byly tak slabé, že se vyrovnaly tradičně slabému pondělku a čtvrtku. Doufám, že v dubnu bude hnusně ;-).

Affiliate


Affiliate roste díky několika kampaním, které jsou dobře provázané s mými nejvýdělečnějšími weby. Už jsem docela vychytal umístění reklamních prvků, ikdyž je stále na čem pracovat. Konverzní poměr mám někde kolem 2% - žádná hitparáda, vím. Na druhou stranu můj eshop má konverzní poměr slabé 1%.

Před časem jsem si plánoval rozjetí půjčkových kampaní. Bohužel se mi v žádné affiliate síti nedaří. Respektive daří se předávat leady, ovšem ty jsou v 99% zamítnuté. Pro nějaký slušný příjem bych musel poslat vyšší stovky leadů denně - při odhadu 10% konverze návštěvníka (= vyplní formulář) vychází denní návštěvnost ve vyšších tisících. To nevím, kde bych to na půjčková témata při již tak šílené konkurence sebral ;-). Ale třeba to teď čte nějaký finanční guru a pochlubí se v komentářích.

Příjemně mě překvapila změna designu jednoho z mých starších affil webů. Prakticky každý den mám nějaký prodej (provize 50-150 Kč). Webu se věnuju tak do 2h měsíčně (v březnu teda nula, design byl připraven už v únoru).

Prodej odkazů a PR článků


Žádná sláva. Prodej odkazů a článků se mi dlouhodobě nedaří. Odkazy za pár korun jen unavují, články jsou lepší, ale je mizivá poptávka. Respektive moje nabídka je slabší - weby nemají nijak oslnivé ranky, ikdyž kvalitní obsah si myslím není problém.

V minulém přehledu jsem nakousl nový projekt. Zatím neběží na 100%, jen v takovém "skoro good enough" módu. Nejdříve jsem zkoušel úplně primitivní landing page - přinesla 6 objednávek, z toho 2 nevyzvednuté. Jakmile jsem web v půlce měsíce předělal, tak nepřišla ani jedna další objednávka. Budu se do toho muset ještě opřít. Je to zajímavá oblast. Jen mě děsí ty nevyzvednuté balíčky, ikdyž vše posílám jako Balík do ruky (dodání v 90% případech druhý den) s SMS a E-mail oznámením. Výdělek z toho projektu jsem zatím do přehledu nezahrnul - je to asi 1 000 až 1 500 Kč.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Pavel Pavel | E-mail | Web | 2. dubna 2014 v 8:18 | Reagovat

Zajímavý nárůst a zjištění, že máš slabé pondělky. Ty jsou u mě naopak nejsilnější. :-)

2 David Nogol David Nogol | E-mail | Web | 2. dubna 2014 v 12:25 | Reagovat

To je hodně hezký růst, držím palce aby byl podobný i v dalším měsíci :)

3 panZero panZero | 3. dubna 2014 v 17:25 | Reagovat

[2]: Dík :-). Btw dal jsem ti komentář na blog, ale zřejmě skončil ve spamu, škoda ;).

4 Josef.P Josef.P | E-mail | Web | 4. dubna 2014 v 8:03 | Reagovat

Taky bych to hezké počasí zakázal 8-) Já mám na webech většinou nejsilnější den také pondělí, nákupní horečka ovšem začíná už v neděli večer. V úterý už musej lidi v té práci taky něco dělat, tak je to horší. Všimli jste si někdy, jak hodně lidí chodí na weby v pracovní době a ještě k tomu z adres státních úřadů a institucí? Někdy se docela divím, ráno do 9:00 a pak kolem oběda to je nával státních zaměstnanců.

5 Peter Peter | E-mail | Web | 13. května 2014 v 16:24 | Reagovat

Pondelky su umna najsilnejšie. a to sa nebavíme o konštatovaní za posledny mesiac ale a niekolko 10tok mesiacov.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama