Report za duben 2014

7. května 2014 v 15:23
Ani se mi nechce věřit, že je za mnou další měsíc. Tentokrát poněkud slabší měsíc, víc v následujícím reportu.


Příjmy

Provoz eshopu5 860,--6 282,-
PPC (Etarget, AdSense, Sklik)29 848,--2 782,-
Affiliate8 413,--7,-
Prodej odkazů1 244,-+774,-
Přímý prodej reklamy0,-0,-
Umístění PR článků900,--900,-
Celkový příjem46 265,--9 197,-

Trochu se nám to červená ;). Duben byl bohužel ve znamení poklesu prakticky ve všech oblastech příjmu, pár stovek u prodaných odkazů to nevytrhne. Pojďme se na jednotlivé položky podívat podrobněji.

Eshop


Po velmi úspěšném březnu se růst eshopu trochu přibrzdil. Sice jsem meziročně zvýšil počet objednávek na 30 (z 21), ale stále je to směšný počet. Největší část tvoří objednávky z newsletteru a z brandových slov. Netrpělivě čekám na konec května až přijde aktualizace Google vyhledávání Penguin (měla by být kolem 24.5.). Snad pak Google přivede desítky relevantních návštěvníků denně a budou z toho pěkné objednávky. Zatím z Googlu chodí jednotky denně.

Jinak jsem překopal původní filozofii mít jen několik nejprodávanějších druhů zboží. Rozhodl jsem se, že nabídku naopak rozšířím o zboží, o které třeba nemusí být takový zájem, ale nevadí u něj, když bude ležet půl roku/rok na skladu.

Trochu jsem vytrollil konkurenci a zjišťoval jsem jejich počty objednávek ;-). Jsou 10x úspěšnější než já. Tedy alespoň co se týče počtu objednávek - vyšlo mi to kolem 10 denně. Jeden eshop jede velmi masivně PPC reklamy až si říkám, že snad provoz obchodu dotují.

PPC


U Adsense/Skliku je mírný pokles. Jednak bylo docela hezké počasí a trochu se mi snížily příjmy z obsahového magazínu. Poměrně brutálně popadaly pozice, takže jsem zvědavý jak dopadne květnový report. Snažil jsem se optimalizovat umístění reklam, to se podařilo. Například u jednoho webu jsem se dostal z 5,- denně na 50,- denně.

Affiliate


Příjmy z provizních systému se zatím drží na celkem dobré hranici, pokles o 7 Korun není tak hrozný. Nic zvláštního se v této oblasti nestalo. Snad jen, že v jedné síti mám asi 30 leadů a všechny zamítnuté ;).

Prodej článků a odkazů


Není moc o čem psát. Pár prodaných článků a minimum odkazů hovoří za vše. Pozitivní je, že mám alespoň nové kontakty, které mohu v budoucnu "spamovat" nabídkou.

Můj velký plán s opravdu masivním projektem se pomalu trhá a přesunuje se do koše. V dubnu byla jen jedna objednávka. Je to projekt z poměrně lukrativní oblasti, ale bohužel skladba zákazníků je velmi problémová. Jedna třetina není schopná napsat správně adresu, další třetina zas nevyzvedává zásilky.

Abych to nějak zhodnotil, tak duben byl celkově špatný. Ke všemu jsem nalezl vyčůránka, který mi z některých webů krade poměrně vyčůraně obsah. Dříve jsem takové případy řešil upozorněním. Teď už takové věci řeším jednodušeji -rovnou dotyčného píšu na blacklist... a dál bych to nerozváděl ;)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Pavel Pavel | E-mail | Web | 7. května 2014 v 15:57 | Reagovat

neodolal jsem a zkousím taky eshop. Zatím zkušenosti minimální, denně shop navštíví cca 15 lidí :-D

2 Pavel Pavel | E-mail | Web | 7. května 2014 v 15:57 | Reagovat

PPC reklama funguje a kde na ni vzít a nedotovat? Správně cílit a mít správné marže :)

3 panZero panZero | 7. května 2014 v 16:20 | Reagovat

[2]: Věřím, že PPC může fungovat, ale mně to nejde ;). Z průměrné objednávky mám 200,- zisk, při konverzním poměru cca 1% a ceně za slovo 4 Kč mě zákazník stojí 400,- ;-). Mít volných pár desítek tisíc, tak to možná více otestuju.

4 Nájemník Nájemník | Web | 7. května 2014 v 19:30 | Reagovat

Vidím to tak, že nechat eshop plavat a více se soustředit na affil a PPC reklamu.

5 Kamil Kamil | E-mail | Web | 7. května 2014 v 20:25 | Reagovat

Pokles, ale stále je to pěkné.. Moje zkučenost s PPC u eshopu je taková, že se mi vyplácí hlavně méně konkurenční klíčová slova a longtail, naopak hlavní KW jsem dotoval..

6 Josef Kroupa Josef Kroupa | 12. května 2014 v 20:28 | Reagovat

Pane Zero, nechci rejpat, ale nechtělo by se to místo ladění PPC zaměřit na zvýšení konverzního poměru? Přijde mi, že 1% je na e-shop hodně málo. Nevím samozřejmě zdroje návštěvnosti a odvětví, ale věřím, že by se to dalo zvýšit.

7 reffcz reffcz | E-mail | Web | 21. května 2014 v 6:02 | Reagovat

Zdravím, zkoušel jste, vy nebo nějaký z návštěvníků službu backlinks.com ?

8 reffcz reffcz | 23. května 2014 v 2:58 | Reagovat

Případně se chci zeptat o jakém druhu prodeje odkazů píšete.. díky :)

9 Roman Roman | Web | 23. května 2014 v 9:38 | Reagovat

[1]:
Ono to tak bohužial nefunguje že si spraviš web a 100vky ludi ti tam bude chodit denne (bez PPC) a budu nakupovat o sto šesť. 8-)

10 panZero panZero | 23. května 2014 v 10:15 | Reagovat

[6]: ano, 1% konv. poměr je skutečně málo, eshop se snažím ladit už asi rok (po změně designu) a holt to asi neumím ;)

[8]: používám aktivně jen ads.ranky.cz

11 Tomas Tomas | E-mail | Web | 27. května 2014 v 14:57 | Reagovat

Zajímal by mě segment eshopu? Na jakou oblast si zaměřen?

12 Snuggy Snuggy | E-mail | Web | 6. června 2014 v 9:10 | Reagovat

PanZero, kdy bude report za 05?

13 Dan Dan | 11. června 2014 v 9:00 | Reagovat

Zdravím všechny. Chtěl bych na svůj web umístit nějaké banery. Počítám, že by to hodilo pár desetikorun měsíčně, existuje společnost u které nebudu potřebovat žl, přihlášení k dph a podobný? Díky :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama