Report za květen 2014

11. června 2014 v 11:11
Další měsíc v háji, což znamená, že je čas na pravidelný report mých příjmů z online podnikání. Z počátku to vypadalo na květnovou katastrofu, ale nepředbíhejme...


Příjmy

Provoz eshopu8 328,-+2 468,-
PPC (Etarget, AdSense, Sklik)25 640,--4 208,-
Affiliate10 224,-+1 811,-
Prodej odkazů1 163,--81,-
Přímý prodej reklamy0,-0,-
Umístění PR článků0,--900,-
Celkový příjem45 355,--910,-

Takže tu máme pokles příjmů druhý měsíc po sobě. Sice je to meziměsíčně jen o pár stovek, ale nelíbí se mi to. Měl bych růst alespoň o 5 tis. měsíčně. Jak se říká; "potenciál" tam je ;).

Eshop

Překvapivý růst zaznamenal eshop. Stále to není žádná sláva, ale i tak jsem celkem potěšen. Ze začátku měsíce to totiž nevypadalo vůbec dobře. Měl jsem jen pár objednávek v malé hodnotě. Nakonec se to ale zlomilo a měsíc jsem zakončil s 32 objednávkami (+1 nevyzvednutá), ikdyž v půlce měsíce bylo 5 dní bez jediné objednávky. Loni ve stejném období bylo objednávek 25. V počtu objednávek tedy malý růst, ale bohužel mírně klesá průměrná hodnota objednávky, aktuálně je na 675 Kč (v roce 2013 byla 733 Kč).

Napjatě jsem čekal na Google Penguin Update, který se ovšem nekonal. Místo něj přišla Panda, která měla na moje weby nulový vliv. Google tak stále posílá jen cca 10 návštěv denně a 1 zákazníka měsíčně.

Opět jsem zkoušel PPC. Z 200 přístupů z Skliku byla jedna mizerná objednávka, z 200 přístupů z Facebooku nula. Možná kdybych se do toho více opřel a udělal hlubší analýzu klíčových slov a pohrál si s nastavením kampaně, tak bych se dostal na celkovou nulu v zisku, ale nabral bych nové zákazníky.

Jak jsem psal minule, rozšířil jsem nabídku zboží. U jednoto typu jsem přidal několik dražších variant (cca 2x vyšší cena), které se kupodivu začaly dobře prodávat. Poptávka po nejlevnějším typu naopak klesla. Je ale zbytečné dělat nějaké závěry u takto malého počtu objednávek.

PPC


V PPC byl poměrně velký sešup. U Adsense byl pokles menší, ikdyž byl větší počet prokliků (kleslo CPC a RPM). V Skliku mám prakticky jen dva vydělávající weby, které hezky synchronizovaně klesají jak na pozicích, tak v ziscích. Přitom to jsou oba tak krásné webíky, radost pohledět. Jen netuším, proč mě Seznam fulltext nemá rád.

Affiliate


Překvapením je affiliate, kde jsem překročil hranici 10 tis. Velký podíl na tom má jedna affil síť, kde jsem zvýšil zisk o 100% a pak jeden z mých nejstarších affil webů - bez propagace a s návštěvností 20-40 denně vydělal cca 1 500 Kč.

Zhodnocení


Relativně spokojen jsem s činností eshopu a růstu affiliate zisků. Ještě v půlce měsíce jsem se na report ani trochu netěšil, čekal jsem velký propad. Nakonec to nebyla katastrofa, ikdyž do 100 tis. měsíčně mi stále zbývá velký kus cesty, na které se potácím sem a tam a marně hledám nějakou zkratku ;).

Jinak abyste měli představu, tak na dosažení 45 tis. jsem potřeboval cca 450 tis. návštěv na mých webech. Je to peklo, vím ;). Na druhou stranu nemalý podíl zahrnují adult weby, které neumím monetizovat, a pak několik webů s 100-200 návštěv denně, které také neumím proměnit na korunky.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Pavel Pavel | E-mail | Web | 11. června 2014 v 11:52 | Reagovat

takže když generuju cca 2mil návštěv mám brát 200tis? No, někde to kulhá ve výpočtu :-D

2 Hobista Hobista | Web | 11. června 2014 v 13:46 | Reagovat

[1]: Kulhá, ale ve tvých ;) Nekulhalo by to, kdybyste měli stejné weby. Nebo?

3 Pavel Pavel | E-mail | Web | 11. června 2014 v 14:02 | Reagovat

museli bychom porovnat mnozstvi zobrazene reklamy, % proklik a cenu za klik. Pak by se videlo. Moje CPC je 2,37. Počítám že jsi jinde :)

4 Kamil Kamil | Web | 11. června 2014 v 18:53 | Reagovat

Slušný čísla, na to, že začíná letní sezona se podlě mně dá brát tento příjem i vlastne za malý rust.. Ten eshop co mas je sexshop?:)

5 Jiří Šubr Jiří Šubr | E-mail | Web | 12. června 2014 v 17:20 | Reagovat

Mám pro tebe zajímavou nabídku webu na odkup, tak se mi ozvi, nenašel jsem na tebe kontakt.

6 panZero panZero | 13. června 2014 v 12:35 | Reagovat

[1]: zkušenost mi říká, že kolik má web denně návštěv, tolik +- vydělá měsíčně na PPC, samozřejmě záleží i na tématu webu (půjčky budou výš)

[4]: sexshop jsem kdysi zkoušel jako affil/dropshop a moc to nefungovalo, a to ani ještě nebyla velká konkurence jako teď

[5]: dík, ale weby momentálně nenakupuju

7 Manuel Nuněz Manuel Nuněz | E-mail | Web | 17. prosince 2014 v 10:39 | Reagovat

S tím bodem 1, denní návštěvnost = cca měsíční výdělek na PPC, je tahle zkušenost stále aktuální i na konci roku 2014? Docela zajímavý postřeh :-)

8 panZero panZero | 17. prosince 2014 v 10:55 | Reagovat

[7]: Co tak zběžně koukám, tak to teď vychází na dvojnásobek denní návštěvnosti (zábava + obecné weby) a až čtyřnásobek u finančních webů. Čím vyšší je unikátní denní návštěvnost, tím vyšší jsou zisky na návštěvu.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama