Report za červen 2014

11. července 2014 v 12:09
Hezky nám to utíká. Červen odnesl kus času, ale přinesl i nějaké dukátky... kolik? Na to se podíváme v tomto reportu příjmů z podnikání na internetu.


Příjmy

Provoz eshopu9 555,-+1 227,-
PPC (Etarget, AdSense, Sklik)23 243,--2 397,-
Affiliate8 185,--2 039,-
Prodej odkazů1 753,-+590,-
Přímý prodej reklamy0,-0,-
Umístění PR článků600,-+600,-
Celkový příjem43 336,--2 019,-

Další měsíc s poklesem, tentokrát třetí měsíc v řadě. Co bylo důvodem k poklesu? Pojďme se na to podívat.

Eshop

Obchod lehce povyrostl, stále vpodstatě bída, ale lepší než pokles. Zaznamenal jsem 38 objednávek (minulý měsíc 32). Ve většině případů šlo o malé objednávky do 500 Kč, takže sice ušetřím pár korun na poštovném (když posílám jako doporučený balíček, tak ušetřím cca 30 Kč), ale převedeno na hodinový výdělek je to slabé. Nic převratného se nestalo. Snad kromě nižší návštěvnosti kvůli hezkému počasí. Během července chci zapracovat na lepším představení produktů a na zvýšení konverzního poměru, který se potácí kolem 1%. Věřím, že by šel zvýšit na 5%. Pokud máte eshop, jakého konverzního poměru dosahujete?

PPC

PPC ani nemá smysl komentovat. Žádná změna k lepšímu - furt pokles... Je to zřejmě způsobeno nižší návštěvností. Nesnáším hezké počasí :).

Affiliate

Stejné jako u PPC. V jedné síti mi úplně spadly leady v oblasti hubnutí a půjček.

Zhodnocení

Pár drobných navíc přinesl prodej odkazů a PR článků, ale to je takové nahodilé. Navíc je s tím moc práce a každý měsíc mám štěstí alespoň na jednoho blbce. Tentokrát chtěl jeden chytrák odkaz na 1 měsíc za 10 Korun, prý na zkoušku a pak by se vidělo... Případně borec, s kterým si vyměním 20 emailů a nakonec napíše, že si to rozmyslel. Tak nevím, jestli to jsou trollové nebo je to s "webtržnickou generací" opravdu tak špatné ;-).

Tento měsíc je report kratší, není čas. Pro červenec jsem se rozhodl, že budu 90% času věnovat eshopu a jednomu webu, který vydělává nejvíc.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 TyKabelky TyKabelky | E-mail | Web | 11. července 2014 v 12:29 | Reagovat

Konverzní poměr záleží na spoustě faktorů. Podle mých zkušeností je nejvíc určující dobře zacílit na správnou skupinu lidí + budování brandu. Taky záleží na segmentu - anonymní eshop s neznačkovým oblečením bude mít mimo sezónu konverze v desetinách procent, zatímco vtipná trička s potiskem zacílená na puberťáky můžou mít v sezóně 5% +. V neposlední řadě to samozřejmě můžeš ovlivnit vyladěním samotného eshopu. A taky můžeš otestovat elasticitu cen vzhledem ke konverzím a průměrné ceně objednávky. Ve výsledku Tě stejně bude víc než konverzní poměr zajímat zisk,ne? :-D

2 Radek Radek | E-mail | Web | 11. července 2014 v 20:20 | Reagovat

To je snad nějaké pravidlo, že ti, kteří nejvíc komunikují nikdy obchod neuzavřou. Mám stejné zkušenosti, ti kteří chtějí slevy a ptají se na nejrůznější detaily obchod neuzavřou anebo nezaplatí. To stejné u eshopu, na chatu se zákazníkem strávím čtvrt hodiny, třikrát mi potvrdí že si objedná a pak stejně nic :)

3 Pavel Pavel | E-mail | Web | 14. července 2014 v 11:23 | Reagovat

dělám to obráceně, tam kde citím, že je to pro zákazníka nevýhodné rovnou ho odradím a ten zbytek nakoupí :-D

4 Peto Peto | Web | 15. července 2014 v 9:29 | Reagovat

Ten konverzní pomer je celkom slabý teoreticky ak by sa vám ho podarilo zvojnásobiť tak tie výsledne čísla by boli trošiku krajšie.

5 Holina Holina | E-mail | Web | 21. července 2014 v 12:11 | Reagovat

I já doufám, že se příjmy zlepší ve chvíli, kdy přestane pražit slunce, teď je to přímo katastrofa!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama