Report za červenec 2014

12. srpna 2014 v 10:43
Letí to, letí... opět další měsíc za mnou. Zase jsem trávil před PC desítky hodin, které jsem přetavil na peníze. Nebo ne? Pojďme se na to podívat.

Příjmy

Provoz eshopu5 508,--4 047,-
PPC (Etarget, AdSense, Sklik)23 280,-+37,-
Affiliate10 377,-+2 192,-
Prodej odkazů1 793,-+40,-
Umístění PR článků200,--400,-
Celkový příjem41 158,--2 178,-

Jak je z čísel patrné, pokračuji v sestupném trendu. Už 4. měsíc po sobě mi celkový příjem z online podnikání klesá.

Eshop

Největší sešup je u eshopu. Přes léto jsem určitý pokles čekal, ale že to bude takový masakr... No, radost pohledět ;-/. Zaznamenal jsem pouze 29 objednávek (v červnu 38). V červenci 2013 jen 19 objednávek, takže meziročně je tu alespoň růst objednávek, ikdyž při klesající průměrné ceně objednávky (733 vs 673).

Jsem nepoučitelný a proto jsem opět zapnul Sklik reklamy. Tentokrát jsem už nad kampaní trochu přemýšlel. Rozdělil jsem si klíčová slova a cílové stránky do podkampaní, abych měl co nejpřesnější relevantní návštěvnost. A výsledek? Bohužel 211 prokliků přineslo jen 1 objednávku (letos celkem 460 prokliků, 3 objednávky). Jak sleduju své inzeráty, tak si všímám i konkurenčních obchodů. Jakmile zaznamenám (obvykle náhodou), že třeba některý z konkurentů vypnul Sklik, tak provedu fake objednávku. Dílem náhody jsem takhle zjistil, že při vypnutí Skliku má jeden shop 1 obj. denně namísto 15. Mám samozřejmě málo dat na nějaké hodnocení, ale evidentně jim PPC funguje.

Jinak jsem na eshopu udělal dost práce. Většinu měsíce jsem se věnoval jen dvoum webům, nejvíc eshopu. Vylepšil jsem několik detailů na stránce s produktem, opravil některé zavádějící produktové fotografie. Pracoval jsem na několika mikrostránkách, které mi přivádějí cca 30% objednávek. Během srpna a září chci provést jednu větší změnu, která si ale vyžádá značné překopání systému, tak snad se nezaseknu na nějakých prkotinách (nejsem moc dobrý programátor).

Mám v plánu zkusit některý ze "slevomatů". Zatím jsem si dělal jen hrubé kalkulace, ovšem stále se nemohu dostat na cenu a slevu, abych na tom alespoň něco málo vydělal. Jelikož mám marže nastavené na 30 až 50%, tak je velmi malý prostor pro větší slevy a ještě provizi slevomatu. Konkurence to dělá tak, že vezme běžný produkt, vynásobí cenu 10 a přejmenuje ho na nějaký super extra produkt. Když to navodím na vymyšleném příkladu, tak vezme tabletky vitamínu C, přejmenuje je na Weightloss Ultramega Pills a prodává je za 500 Kč se slevou 70% ;-). Touto cestou ale jít nechci.

Affiliate

Příjmy z provizních systémů malinko poskočily. Podařilo se mi na jednom starém MFA webu prodat 1 zájezd s provizí 1100 Kč, takže slavím ;). Jinak je to bez větších výkyvů. Do budoucna chci vyšší příjem z módních a půjčkových kampaní. Myslím, že v těchto oblastech mám několik slušných webů, ale jak je u mě typické, nedokážu na web dostat lidi. Vyhledádače jsou proti a PPC reklamy nekonvertují.

Zhodnocení

Už je pomalu nejvyšší čas přitlačit na pilu. Pořád je to takové mrmlání s velkým počtem hodin strávených u PC a s malým ohodnocením. Nedaří se mi proměnit některý z nadějných webů na "TEN PROJEKT", který všechno změní.

Všímaví návštěvníci mého blogu si určitě všimli, že tento report je jubilejní. Je to totiž přesně rok, co jsem s výkazy příjmů začal. Za červenec 2013 jsem si vydělal 27 696 Kč, meziročně jsem tedy dosáhl zlepšení o 50%. V takto nízkém řádu je to velmi slabé. Před rokem jsem očekával, že už někdy na jaře 2014 budu na příjmu atakujícím stovku. Zatím je to 12 měsíců stresujícího krysího závodu, prozatím neúspěšného. Věřím, že přijdu na způsob, jak to zvrátit.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Martin Martin | Web | 12. srpna 2014 v 12:52 | Reagovat

Díky za další report! Chtěl bych se zeptat jak tě zasáhla změna algorytmu na seznamu? U mě měla drastické dopady vypadá to, že přijmy oproti červenci v srpnu klesnou až o 75 %.

2 panZero panZero | 12. srpna 2014 v 13:13 | Reagovat

Nový Seznam mě docela sejmul. Jeden magazín -50%, vydělávající affilweb -30%, nejvýdělečnější web -30%, většina lepších webu šla dolů o 15-20%. Weby zmizely buď úplně (indexované jsou), nebo je tam nějaká zapadlá podstránka na 666. pozici. Uvidíme na konci měsíce, zatím je to příjmově asi -30%. Jediný eshop se pozičně drží, ale přes léto se moje zboží stejně moc neprodává.

3 Martin Martin | Web | 12. srpna 2014 v 13:29 | Reagovat

[2]: Přijde mi, že nyní v těch výsledcích není absolutně žádná relevance a vypadáto, že došlo k náhodnému zamíchání fulltextu.

S mizením stránek mám stejný problém a zajímalo by mě čím je to způsobené.

4 Nikoňák Nikoňák | Web | 12. srpna 2014 v 18:10 | Reagovat

U mňa spravili prázdniny -30% z príjmov z reklamy a z predaja článkov som na -50%. Ešte že som mal zarobené na dovolenku a nový foťák, takže teraz tiež nebudem nič robiť, iba oddychovať a učiť sa fotografovať. Report za september/září bude určité aj u teba lepší ;)

5 Jirka Jirka | E-mail | Web | 12. srpna 2014 v 19:45 | Reagovat

Tak na to, že je léto nejsou výsledky nejhorší :-D Držím palce, ať se ti konečně povvede prorazit podle představ. Momentálně pracuju na něčem podobném ;-)

6 Josef Kroupa Josef Kroupa | Web | 13. srpna 2014 v 13:50 | Reagovat

I u mě Seznam řádně zamíchal kartami. Vypadá to, že to bude mít vliv na mé příjmy, které klesnou cca o 40%. Návštěvnost některých mých webů klesla skokově o více jak polovinu.
Nejvíce mi na tom všem vadí, že se přede mě dostaly weby, které dávají absolutně nerelevantní výsledky a hledajícím jsou k ničemu... O_O

7 Martin Martin | Web | 13. srpna 2014 v 16:24 | Reagovat

[6]: Jsem zvědavý na tvůj červencový report a můžeš hodit i prognózu na srpen a rozepsat vliv updatu algoritmu?

8 Michal Michal | E-mail | Web | 14. srpna 2014 v 10:37 | Reagovat

Mě seznam poslal všechny weby tam, kam slunce nesvítí. Nevíte, jak na něj? :-) Jsem z toho docela v pr.. :-)

9 Snuggy Snuggy | E-mail | Web | 14. srpna 2014 v 10:53 | Reagovat

Taky se musím přidat k názoru, že Seznam nyní předkládá nerelevantní stránky a samozřejmě mě tím také hodně potopil. Pokud chce být Seznam v ČR jednička, tak to tak dlouho nemůže nechat.

10 Martin Martin | Web | 14. srpna 2014 v 12:10 | Reagovat

[8]: Michale co jsem vypozoroval, tak stačí mít KW v názvu domény a automaticky tě to hodí na první pozice. Co sleduji ,,moje pozice´´, kde se mi weby značně propadly dolu, tak někdo dělá na rychlo MFA - 200 slov, pár obrázků web je nový a automaticky hned jde dopředu a zamíchá s celým vyhledáváním pro dané KW. Po týdnu se ale postupně začne propadat. Ještě stále se to hodně mění.

Co jsem to ale zkoušel já, tak se mi moc nezadařilo a byl jsem pouze na druhé stránce - asi moc konkurenční prostředí

Přijde mi taky, že když píšeš o ,,voze´´ a zobrazíš se na dotaz ,,o koze´´. :D

Nejlepší je sa na to teď vykašlat a dát si dovču, protože mám pocit, že se stim opravdu momentálně nedá dělat. :/

11 frances frances | E-mail | Web | 16. srpna 2014 v 6:38 | Reagovat

Z vlastní zkušenosti vím že měsíce kdy nejvíce pracuješ se obvykle nějak nedaří a odměna přijde až z určitým zpožděním. Navíc pokud se spíše zaměřuješ na retail i v rámci affilwebů tak očekávej nárůst až v měsících říjen-prosinec. Výhodou leadgenu (finance a hubnutí) je že má stabilní konverznost po celý rok což mě překvapilo a potvdilo se mi to.

12 Tom Tom | E-mail | Web | 19. srpna 2014 v 11:53 | Reagovat

Taky se mi zdá, že mi nějaké weby z nějakého záhadného "pravidla neporušujícího" důvodu vyřadil seznam z indexu, těžko říct, co se mu přestalo líbit, nezbývá nic jiného, než zase laborovat :-!

13 Boban Boban | Web | 20. srpna 2014 v 10:49 | Reagovat

[12]: Kdyby jsi na to Tome přišel, tak mi taky dej prosím vědět - díky ti.

14 Tom Tom | E-mail | Web | 20. srpna 2014 v 13:36 | Reagovat

[13]: Ještě jsem narazil na diskuzi na Lupě, ale asi už jste ji taky viděli http://www.lupa.cz/clanky/seznam-cz-se-probudil-a-jeho-aktualizace-hybe-pozicemi/nazory/. Jinak co jsem vypozoroval, tak pokud je KW v doméně, tak jej seznam nechává na to KW nahoře, na jiné samé propady.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama