Report za srpen 2014

23. září 2014 v 20:38
Další dvanáctina roku je pryč. Tentokrát je tu měsíční report s pěkným zpožděním, tak pojďme hned na to.


Příjmy

Provoz eshopu8 649,-+ 3 141,-
PPC (Etarget, AdSense, Sklik)20 576,--2 704,-
Affiliate8 912,--1 465,-
Prodej odkazů1 763,--30,-
Umístění PR článků700,-+500,-
Celkový příjem40 600,--558,-

Takže už 5. měsíc pokles příjmů. Řekl bych, že už jde celkem do tuhého a začínám mít vlhký pocit v botách...

Eshop

Obchod zaznamenal 35 objednávek, tedy o šest víc než v červenci. Před rokem bylo 20 objednávek, takže meziročně růst, nicméně... 20 objednávek bych potřeboval denně.

Už trochu pronikám do PPC. Pomalu ladím klíčová slova a zároveň nalézám zajímavé fráze vhodné pro doplnění obsahu na webu. Sice se jedná o nekonvertující slova (nemám k nim odpovídající produkty), ale mohu aspoň budovat určité povědomí. Velmi pozvolna se dostávám do fáze, kdy jsou náklady na PPC a zisky z konverzí zhruba v rovnováze. Teď už jen doladit překlopení na dojící režim ;).

V podstatě celý srpen byl český internet ve znamení změny algoritmu Seznamu, resp. nějaké drobné změny při zpracování dotazu, která neměla ovlivnit pozice. Jak to dopadlo víme ;-). SERP zaplevelený automaticky generovaným spamem, anglickými stránkami a často nerelevantními podstránkami.

Kupodivu tato změna zasáhla pozice eshopu jen nepatrně, spíše mi trochu přilepšila. Některé obecnější kratší fráze zaznamenaly lehký propad o 1-5 pozic, ovšem na longtaily se podstránky eshopu dostaly na první místa. V době psaní tohoto reportu je trend každým dnem lepší - cca 50 nových frází denně. Samozřejmě na to může mít vliv celá řada dalších faktorů a ne jen změna algoritmu. Pravda je, že se o eshop hodně starám a stále přibývá nový obsah - ať už zboží, tak i různé články a informace. Nelením ani v linkbuildingu, kde mi pomáhá malé šedočerné SEO ;-).

Zajímavé je, že každý měsíc zhruba 25% objednávek je díky několika ministránkám. Ty se věnují konkrétním produktům, nejde o 3stránkové bláboly, ale o docela kvalitní informace. Náklady na vytvoření takového infowebu mám do 1 tisíce + 1-2h mého času. Mám v plánu rozjet ještě alespoň 10 takových webíků. Je to win-win. Mám tématické odkazy a zároveň zdroj objednávek/návštěvnosti. A podle objednávek jsou weby přínosné i pro návštěvníky.

Affiliate

V provizních systémech byl docela citelný pád. Prakticky všechny mé affil weby jsou závislé na trafiku ze Seznamu. Změna začátkem srpna stáhla weby ke dnu, někde je pokles návštěv 10%, jinde i 50%. Mám dokonce jeden web, který šel na 0. Tam ale spíš vidím chybu v nějaké chybě při indexování, jelikož při site:domena.cz hází výsledky bez titulku.

V jednom starším systému jsem měl celkem pravidelně 1000-1500 měsíčně. V srpnu bohatýrských 92 Kč ;).

Příjmy z affiliate chci posílit jedním automatickým xml webem. Jeden takový v alfa alfa alfa verzi již mám. Přes minimální linkbuilding a aktualizaci (90% produktů už je nedostupných) stále pár stovek měsíčně vydělává. Vzhledem k návštěvnosti 10-30 UIP to není zlé.

Zhodnocení

Jako předchozí měsíc, i tento je to stále to samé babrání se v desetikorunách. Když už tvořím nové weby, tak hlavně pro linkbuilding a pár korun navíc z affilu a ppc. Musím změnit tenhle přístup a budovat něco většího. Aktuálně mám tři nadějné weby, což z portfolia 200-250 webů není mnoho ;-).

V srpnu jsem co si pamatuju nenarazil na žádného trola, který by chtěl odkaz za 10 Korun nebo mě u poptávky psaní přesvědčoval o tom, že vlastně žádné texty nepotřebuji. Jen jsem se ale utvrdil v tom, že se nemám pouštět do diskusí, na flamewars jsem už starej ;).
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jirka Jirka | Web | 23. září 2014 v 22:05 | Reagovat

Mno jde ti to, jak píšeš, dolů, ale ještě jsi na tom líp než já:-) Docela by ě zajímalo, jak se dostaneš na tak nízké náklady při tvorbě minisites, to je dost slušný. Držím palce, ať se trend zisků co nejdřív obrátí.

2 Pavel Pavel | E-mail | Web | 24. září 2014 v 16:25 | Reagovat

Zajímavý kanál je facebook, ač ho nemám rád. Stačí si vybudovat základnu reklamou správným cílením, mít mobilní verzi eshopu a může to být zajímavý cvrkot. Ono to sdílení funguje, pokud jsou to líbivé věci. :-)

3 diginomad diginomad | E-mail | Web | 28. září 2014 v 12:42 | Reagovat

No já se snad na ty tvoje "klesající" výdělky jednou vyhrabu :) Jinak na kvantitu jsem se vybodnul a víc se teď zaměřuju na vyladění hlavních obsahových webů a úplné ovládnutí niky. Nápadů na projekty bych měl kýble, jenže ono je lepší radši jeden projekt pořádně dotáhnout než jich 10 rozvrtat... Jinač pod ten nápad s FB se podepisuju, fakt to dokáže přinést zajímavý traffic. Twitter a G+ taky, pokud máš správné publikum. Ale chce to nějaký autoposter jako hootsuite, jinak tě ze správy 10-20 soc profilů brzo šlehne.

4 panZero panZero | 28. září 2014 v 12:54 | Reagovat

ad FB: na eshop mi za poslední rok přišlo z FB 335 návštěv, objednávek 0, ale bounce rate a pv jsou o malinko lepší než průměr. Z FB/cpc mám 140 návštěv, 0 objednávek a všechny hodnoty jsou o cca 40% horší než průměr webu. Ale je to malý vzorek a asi by to chtělo trochu času na optimalizaci.

5 Aleš Aleš | Web | 21. října 2014 v 11:30 | Reagovat

A co přehled za září? :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama