Report za říjen 2014

12. listopadu 2014 v 0:04
Letí to letí. Minulý report ještě nestačil vychladnout a už je tu nový, tentokrát říjnový. Tak tedy pojďme na něj...

Příjmy

Provoz eshopu13 000,-- 2 000,-
PPC (Etarget, AdSense, Sklik)23 966,-+ 3 493,-
Affiliate15 303,-+946,-
Prodej odkazů17 080,-+16 040,-
Umístění PR článků1 400,-+800,-
Celkový příjem70 749,-+18 473,-

Výdaje

Hosting4 000,-
Domény3 220,-
Tvorba obsahu, PR10 041,-
PPC (Adwords, Sklik)3 320,-
Výdaje20 581,-


Při pohledu na první tabulku by člověk zlehka dostal pocit, že jsme svědky rekordu. A skutečně je tomu tak. Poprvé jsem překonal hranici 70 tisíc, ikdyž zatím jen v podobě polohrubého zisku. Co bylo příčinou růstu příjmů a také růstu nákladů?

Eshop

Na začátku jen malé upozornění. Rozhodl jsem se, že příjmy eshopu budu zaokrouhlovat na tisíce směrem dolů. Přeci jen nemám úplně přesně spočítané všechny náklady a výnosy (sčítám jen hrubou marži). To co vydám na balení, tak obvykle +- získám na poštovném u menších balíčků (RR do 5cm výšky, kde platím 69 Kč). Plus sem tam lítá nějaká desetikoruna v DPH, protože některé produkty nakupuji s 21% a prodávám s 15% (je to legální cestou;-)).

Pokračoval jsem s tvorbou obsahu. Přidal jsem poměrně dost pěkných textů, které si velmi dobře vedou na Seznamu. Díky článkům jsem zaznamenal rekord v návštěvnosti, a sice pěkných 511 lidí v jeden den. Jak už jsem zmínil v minulém reportu, tak články nejsou zrovna konverzní. Proto z nich není mnoho objednávek, konkrétně pouze 2.

Věřím tomu, že díky kvalitnímu obsahu, který sice přímo nesouvisí s mým zbožím, tak nalákám pár nových zákazníků a hlavně postupně vybuduju jakýs takýs brand a vyšší důvěryhodnost obchodu.

Články zvýšily počet klíčových slov, na která lidé přicházeli. V říjnu to bylo 2 180 slov, v září 1 570, loni pouhých 632.

Zisk sice trochu poklesl, ale věřím, že to půjde nahoru. Začátkem listopadu jsem provedl jednu celkem masivní změnu, která má, zdá se, super ohlas. Uvidíme v dalším reportu (možná je to jen výkyv díky Vánocům).

I přes celkový růst příjmů, jsem stále ve stresu. A s ním přicházejí chyby. Dělám jich hrozně moc. Hlavně při práci na eshopu. Už se mi stalo, že jsem poslal balíček bez dobírky. Že jsem poslal něco jiného, případně ne vše, co jsem měl. Některé chyby se naštěstí mění v plusy. A to díky tomu, že Česká Pošta je ještě chybovější než já ;-). Chybou jsem poslal několik balíčků jako doporučené psaní RR, místo balíku BA. Pošta balíčky bez problému doručila, zúčtování v Podání online bylo beze změny. Takže jsem ušetřil pár kaček.

Krom chyb u eshopu jsem udělal několik bot u ostatních webů. Například jeden web jsem přehodil na jiný hosting, ale zapomněl jsem upravit nějaká nastavení, takže web nejel... Všiml jsem si toho náhodou po 2 týdnech, když jsem prověřoval, jak mám prolinkované ministránky.

Nevyzvednuté zásilky

Před časem jsem dumal nad tím, zda mají nevyzvednuté zásilky něco společného. Ikdyž jich za celou dobu fungování eshopu mám velmi málo, tak si myslím, že lze nalézt určité znaky, které výrazně zvyšují pravděpodobnost nevyzvednutí balíčku.

  • adresa je napsaná velkými písmeny a s chybami
  • e-mail je ve tvaru "www.mujkrasnymail@seznam.cz"
  • zákazník je pravděpodobně cikán. Nechci to raději moc rozmazávat, ale 100% zákazníků, kteří měli typické cikánské jméno, si balík nevyzvedlo.
  • zákazník ve středu večer objedná položku za 90 Kč a požaduje dodání do pátku. A ikdyž to stihnete, tak stejně balík zůstane na Poště.
  • objednané zboží je nižší hodnoty než poštovné. Ikdyž u tohoto bodu mám většinu zásilek převzatých.
  • zákazník provede několik zmatených objednávek během několika minut. Po ujasnění je se vším spokojen, a zásilku nepřevezme.
Nevyzvednuté balíky nijak neřeším. Asi v polovině případů jsem tušil, jak to dopadne, takže jsem před koncem úložné doby psal email. Vždy bez odezvy. Po vrácení píšu zpět s otázkou, kde se stala chyba a že další poslání je možné pouze s platbou předem. Vždy bez odezvy. Z mé strany je odezva taková, že tyto výtečníky dávám na black list a ikdyby chtěli, tak u mě už nenakoupí. Jak nevyzvednuté balíky řešíte vy?

No, to jsem trochu odbočil. Takže zpět...

Affiliate

V oblasti provizních systémů je drobný růst. Hlavně díky několika půjčkovým konverzím, spíš náhodným (jako minulý měsíc ;)). Jeden slušně konverzní web mi Seznam během několika dnů potichu zaříznul, takže se nedá čekat, že by listopad přinesl zlepšení.

Mám už připravené poznámky k jednomu většímu affil webu. Snad ho během listopadu nahodím v alfa verzi. Teoreticky by se mohlo jednat o tzv. Pecku. Tedy bezúdržbový web s velkým potencionálem :-).

Prodej odkazů

Určitě jste si v reportu všimli megaskoku v částce u prodaných odkazů. Je to způsobené jednou věcí. Provedl jsem skutečně masivní revizi všech odkazů u svých webů. Někde jsem objevil i dva roky neobnovené odkazy. Takže jsem obeslal všechny inzerenty a nakonec se prodal docela balík. Ale je to na dlouhou dobu, takže nelze čekat každoměsíční posvícení.

Google Penguin 3.0

Někdy v půlce října proběhl dlouho očekávaný update Google Penguin. Toto milé zvyřádko mi kdysi skoro totálně zařízlo jeden větší web a eshop. Tentokrát byl Google milostivější a oba weby lehce vyhoupl. Ne úplně do výšin, ale u každého webu je cca 30 klíčových slov s postupem +30 až +100 pozic (vesměs vždy na 1. stranu). Hlavně u eshopu si slibuju přísun konverzí, což se možná i děje (do 17. října 3 objednávky, po 17. říjnu 7 objednávek z Googlu).

Zhodnocení

V podstatě jsem spokojený (ikdyž ke stovce cesta dlouhá, předlouhá...). Sice jsem trochu víc dukátů rozdal brigádníkům, kteří mi tvoří obsah, ale nelituji toho. Beru to jako investici, která časem přinese své plody. Zhruba 5 tisíc jsem vydal na PR články - většina je na relativně dobrých webech + jsem zkusil jeden PR experiment (na výsledky počkáme).
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 LukasP LukasP | E-mail | Web | 12. listopadu 2014 v 8:34 | Reagovat

Hezká čísla. V minulých reportech si psal o obsahovém webu, jak se daří jemu? Kolik máš článků, jaké jsou zisky, pracuješ na něm ještě?

2 panZero panZero | 12. listopadu 2014 v 8:49 | Reagovat

[1]: Obsahový web jde od pěti k nule. Ikdyž je publikováno již kolem 600 článků, tak je návštěvnost cca 50 denně. Většina PR článků za říjen byla právě pro tento magazín, takže snad to půjde o řád výš.

3 Martin S. Martin S. | Web | 12. listopadu 2014 v 12:16 | Reagovat

[2]: Jsem na tom uplne stejne s obsahovými weby a nechápu proc. Kdyz vidim co se predeme dostalo jje mi :-!

Zkousim ted vypnout jeden seo plugin a sitemapu. Zkusil jsem uz fakt vsechno je to sileny :(

4 Martin Martin | 12. listopadu 2014 v 12:23 | Reagovat

Připravovaný aff web bude opět s tematikou financí/půjček? Nebo změníš segment? :)

5 Stavitel Stavitel | Web | 12. listopadu 2014 v 15:14 | Reagovat

S těmi obsahovými weby je to fakt divný. To aby si člověk pro web na prodej článků kupoval články na jiných webech :o)

6 Kamil Kamil | Web | 15. listopadu 2014 v 11:34 | Reagovat

600 článků a návštěvnost 50 UIP denně, to je teda síla.. pamatuju si, že v posledním článku o obsahovém webu si psal, že atakuješ 400 UIP, to spadlo díky změně algoritmu na seznamu?

7 David David | E-mail | 9. prosince 2014 v 9:29 | Reagovat

Ahoj, gratuluju k tvym vydelkum a uprimne tleskam tomuto blogu. Zverejneni konkretnich cisel na zaklade konkretnich kroku neni na webu rozhodne tak obvykle. Takze diky za toto :) Mel bych jednu otazku: Jaky mas nazor na budovani neceho podobneho pri praci, kdy predem vim, ze v pracovni dny od 9 do 17h se tomuto nemam sanci venovat? Neprimo se tak ptam na tvuj prumerny denni cas, ktery si tomu venoval. Je vubec mozne neco takoveho pri praci vybudovat za stejny casovy usek? Dik za nazor a preju at tu stovku co nejdrive pokoris! ;)

8 panZero panZero | 9. prosince 2014 v 10:09 | Reagovat

[7]: Díky za komentář. Je možné budovat online podnikání i při/po práci. Jde jen o to, co jsi ochotný obětovat. Když jsem začal podnikat, tak to bylo taky při práci. Naivně jsem si myslel, že je to jen "dočasně" a za 3 měsíce už budu volnonožec. Musel jsem zaměstnančit 1 rok ;-). Ale je pravda, že to byla jiná doba (vše snazší, minimum konkurence) a ve všední dny jsem makal po celý večer. A taky jsem měl kus štěstí při objevování výnosných oblastí.

9 Wolferine Wolferine | E-mail | Web | 14. prosince 2014 v 17:53 | Reagovat

Ja provozuju eshop taky pri praci a jde to.Ale mam vyhodu pomerne castych homeffice:) Ted koncem roku je to ale zahul, v praci kopa prace a chystame pro eshop novy design - porad v jednom kole:)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama