Report za duben 2015

29. května 2015 v 10:04
Tak to vypadá, že trhám rekordy. Zatím teda jen v čekání na další report. Dubnový se mi trochu protáhl, ale nakonec jsem ho dal dohromady. Jak jsem si tedy vedl v online podnikání v dubnu 2015?

Příjmy

Provoz eshopu30 000,--4 000,-
PPC (AdSense, Sklik)22 315,--2 085,-
Affiliate
12 535,-
-2 265,-
Prodej odkazů12 900,-0,-
Umístění PR článků1 500,-+1 700,-
Celkový příjem79 250,--7 050,-

Výdaje

Hosting4 300,-
Domény5 330,-
Tvorba obsahu, PR13 384,-
PPC (Adwords, Sklik)1 808,-
Výdaje24 822,-


No, takže co tu máme. V příjmu propad o hezkých 7 tisíc, kvůli propadu na hlavních příjmech PPC a eshopu. Příjmy z Adsense a Skliku poslední dobou dost padají. Některé dny se urodí (obzvlášť když je špatné počasí), ale dlouhodobě sleduju pokles, ikdyž přidávám nové weby a ladím umístění reklam.

Eshop

Eshop zaznamenal pokles o 4 000 Kč. Oproti březnu bylo o 4 objednávky méně (111 vs 115) a v tržbách pokles o 10 000 Kč. Nevyzvednutá byla jedna zásilka - tradičně v malé hodnotě (232 Kč s pošt.). Jinak se mi podařilo nalézt nového dodavatele z Německa, který má u většiny položek nižší ceny o 10-20% než český velkoobchod. Nevýhoda je v limitu minimální objednávky v hodnotě 2 000 Eur.

Na vylepšování systému obchodu nezbyl čas. Jen jsem ladil několik popisků a přidal pár článků do magazínu. Zajistil jsem i několik nových odkazů z pr článků a spustil jsem další miniwebíky, protože z nich mám 20% konverzí.

Docela mi dělá radost výše průměrné objednávky. Za rok 2014 byl průměr 679,-, kdy to lehce zvedl vánoční prodej. Letos jsem zatím na 782,-. Trochu mě mrzí několik odhlášených lidí z newsletteru. Dvakrát až třikrát do měsíce dělám rozesílku na cca 1 100 adres, odhlásí se vždy 1-2. Každá rozesílka přivede 100-150 lidí na web. Musím na tom zapracovat a ladit, ladit, ladit...

Affiliate

Obehraná písnička. Nic nového. Tajemný web, který vždy zmiňuji, je hotov asi na 30%.

Experiment - Obsahový web

Loni jsem napsal 4 díly o obsahovém webu (1, 2, 3, 4). Jak si nyní stojí? Zkrácená verze - špatně. Delší verze - hodně špatně ;).

Web se slušně rozjížděl. Míval i 400 návštěv denně a zisk skoro 700,-. Většina návštěv proudila ze Seznamu, který ovšem web po nějaké době zařízl. Hlavně po letním updatu vyhledávání (tuším přelom července/srpna). Aktuálně na web chodí 20-50 lidí denně, hlavně z Googlu na spíše kuriozní fráze. Výdělky jsou odpovídající - pár korun denně z PPC, jednou za dva měsíce konverze z affilu, sem tam prodaný PR článek. To na web s více než 600 články není vůbec dobré. Třeba se časem vyšvihne (články stále přidávám, i nějaké ty odkazy), ale nejsem moc optimista.

Zhodnocení

Duben uběhl nečekaně rychle. Příjmy klesly, výdaje vzrostly. Pracovní nasazení kleslo, stres vzrostl... a tak bych mohl pokračovat ;-).
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jan Potůček Jan Potůček | E-mail | Web | 30. května 2015 v 10:50 | Reagovat

Ten obsahový web se nepohnul ani na přelomu února/března? Co zkusit přestěhovat na jiný hosting? JK. Pokud web běží na WP, může být přetížen spamboty.

Děláš pro web nějaký linkbuilding? Co zkusit v krajním případě změnu domény? Něco musí být hodně špatně...

2 Pavel Pavel | E-mail | Web | 1. června 2015 v 9:32 | Reagovat

Duben byl špatný, květen je lepší. :) Jsou to sméšené pocity, venku hnusně, hezky na účtu. Venku krásně, na účtu prázdno :-D

Se Seznam mám stejné zkušenosti. Po indexaci krásné umístění, po měsíci lup dolů a pomalé škrábání nahoru, pokud si s tím člověk dá práci. U Google je to obráceně, pomalu nahoru, ale přehledně. :)

3 Pavel Pavel | E-mail | Web | 1. června 2015 v 9:32 | Reagovat

[2]: oprava: duben NEbyl špatný.

4 Kamil Staš Kamil Staš | E-mail | Web | 1. června 2015 v 11:10 | Reagovat

Mě ten sestřel u Seznamu taky postihl a nejen u obsahového webu na WP. No nic uvidíme, zdali čas tomu pomůže.

5 Josef Kroupa Josef Kroupa | E-mail | Web | 3. června 2015 v 9:39 | Reagovat

paneZero, podařilo se Ti přijít na to, proč Seznam Tvůj obsahový web shodil?

6 panZero panZero | 3. června 2015 v 9:56 | Reagovat

[5]: Bohužel ne. Největší propad nastal 2. srpna (4 návštěvy), pak to šlo lehce nahoru až do 2. prosince (pád na 1-10), kde se to drží dodnes. U Google jsou návštěvy rok stejné, ale žádná sláva. Může v tom být nějaký technický problém, odkazový profil mám myslím dobrý, unikátního obsahu dost. Teď testuju několik změn na podobně sestřeleném webu v relativně nekonkurenčním oboru, tak pak dám vědět.

7 Josef Kroupa Josef Kroupa | E-mail | Web | 3. června 2015 v 10:21 | Reagovat

Já se touto problematikou zabývám poslední skoro dva měsíce. Některé weby jsem převedl na nový hosting, lépe je zabezpečil proti útoků a pomohlo to. Stále ale weby nejsou tam, kde byly před rokem touhle dobou.

Postupně měním u svých webů různé věci a čekám, která změna bude tou pravou :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama