Zhodnocení roku 2016

29. prosince 2016 v 14:53
Jako každý rok, tak i letos se web plní různými reporty a zhodnocení končícího roku. Ani já nezůstanu pozadu. Sice jsem tento rok moc příspěvků nenapsal, ale snad to tímto souhrnem vynahradím.

Eshop

Rok 2016 byl zcela ve znamení eshopu. Zatímco loni byla tržba 1,3 milionu, tak letos to vypadá na 2,5 milionu. Jen o pověstný ždibíček mi unikne 100% růst.

V minulém reportu jsem skončil u obratu za září na hodnotě 168 000. V říjnu to bylo už 205 000, v listopadu skok na 315 000 a v prosinci to také vypadá na 310-315 000 Kč. Chtěl jsem pokořit 400 000, ale bohužel. Pokud vydrží růst, tak tu čtyřstovku dám v únoru :-).

Přes samé objednávky jsem vůbec neměl čas na rozvoj eshopu a ministránek. Mám připraveno pár desítek normostran textů, ale je teď těžký najít 2 hodiny a pustit se do tvorby ministránek. Úkol na 2017 je spustit alespoň 10 miniwebů. Je to pro mě docela dobrý zdroj návštěvnosti a konverzí; miniweby přinesou měsíčně 30-40 tisíc obratu + samozřejmě mají vliv na seo eshopu.

Jak roste obrat, tak velice zlehka opuštím "total low-cost" strategii a pár korunek utrácím za vybavení do kanceláře (lepší stoly, tiskárna, příslušenství do skladu, lepší dárečky pro zákazníky...). U zboží čím dál víc sleduju kvalitu - jakmile je něco jen nepatrně špatně, tak produkt vyřazuji. Rozhoduji o tom tak, že si řeknu "Byl bych spokojený, kdyby mi přišlo takové zboží?". Navíc v mém oboru je kvalita zásadním měřítkem.

Ohledně toho mám zajímavé srovnání velkoobchodů. Jeden, který se zaměřuje na top kvalitu, tak roste meziročně +20 % (obraty nad 10 mil.). Druhý, který jede cestou nejnižší ceny, tak už několik let stagnuje kolem 3 milionů obratu.

A ještě jeden eshopový postřeh. Zlevnil jsem poštovné z 81 Kč na 69 Kč. Ikdyž jde jen o 12 Korun, tak to má velký psychologický vliv, protože lidi více objednávají levnější položky a nesnaží se tolik dosáhnout na dopravu zdarma (zejména nový zákazníci). Průměrná objednávka sice klesla jen nepatrně a objednávek s dopravou zdarma je stále přes 30 %, ale i tak těch žebráckých objednávek za 100 Korun přibylo.

Affiliate

Provizní spolupráce jsou už jen malým doplňkem příjmu, bohužel. V jedné síti jsem spadl na 3 000,- měsíčně, v další na 1 000,-. Trochu se drží CJ, kde propaguju jeden z nejstarších affiliate programů. Je tam tak 3-8 tisíc za měsíc. Pak mám historické weby na jeden známý affil, který jede hlavně před Vánoci - v říjnu tam bylo hezkých 11 000 Kč.

Možná je to jen můj zkreslený pohled affiláka, který byl z affiliate nedobrovolně odstaven ;-), ale přijde mi, že české affil sítě pomalu vadnou. Když srovnám mé zkušenosti, tak třeba u Affiliate Club se mi za pár let podařily jednotky konverzí (to je i kvůli tomu, že ten jejich systém konverze nepočítá ;)). V Affilo.cz mám sice jen "pozorovatelský" účet, ale známý, který jede ve velkém, mi říkal, že to je jedna z nejhorších sítí co se konverzního poměru týče. Prý 1 konverze na 100-150 prokliků a k tomu navíc dost stornovaných objednávek. Podělte se s Vašimi zkušenostmi v komentářích.

Další příjmy

Pár tisícovek měsíčně mám ještě z prodeje odkazů a za umístění článků. Mám asi 4 stálé zákazníky. V podstatě to moc výdělečné není - zaplatí se domény webů a zbyde pár korun na průměrnou hodinovku.

Kolem 15-17 tisíc vydělávají ppc systémy (15k Adsense, 2k Sklik).

Rok 2016 ve zkratce

  • růst obratu eshopu o 90+ %
  • přesun skoro všech úspor do skladových zásob
  • práce od nevidím do nevidím (na rozdíl od 2015 jsem neztratil tolik času na mrtvých projektech)
  • definitivně jsem ukončil projekt, který mě měl finančně zachránit (špatný produkt, špatná cílovka, moc zákonných podmínek... prodělek něco přes 40k + desítky hodin)
  • každý měsíc jsem měl náklady vyšší než příjmy o minimálně 15 000,- (plánuji kompletní report příjmů i s životními náklady; měl jsem připravený souhrn za září, ale už je na něj trapně pozdě ;-))
  • prodej, případně expirace, asi 60 domén a webů
  • 2 poptávky na prodej domén (1 prodána za 5 000 ;))
  • měsíční návštěvnost všech webů cca 300 000

Plány na rok 2017

  • obrat eshopu 4 miliony
  • investice do větší praktičnosti a reprezentativnosti kanceláře a skladu, čili opustit nábytek "co dům dal" a regály z Obi ;)
  • napsat ebook k eshopu a víc budovat brand
  • vylepšit procesy eshopu (exporty do podání zásilek, automatizovaná komunikace se zákazníkem, segmentované newslettery, vylepšit mobilní web
  • prodej zbytečně nákladného auta a pořízení něčeho ojetého a vhodného na polep
  • další pročištění domén a webů (chci si nechat jen magazíny, pár půjčkových webů a weby, které nějak souvisejí s eshopem, a taky pár nejstarších projektů čistě z nostalgie)
  • dokopat se k zařízení pár věcí (zrušení nevyužívaných bankovních účtů, splacení/konsolidace nevýhodných půjček, zrušení všeho co nutně nepotřebuju)
  • vyhrát ve Sportce 25 milionů :)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Milan Milan | Web | 29. prosince 2016 v 16:05 | Reagovat

Hezké shrnutí. S AFFILO souhlasím. Mám/měl jsem to stejně. Většina webů mi již pochcípala. Nicméně zase to tam vyvažují vyšší provize z objednávek a bleskurychlé vyplácení konverzí. Každá affiliate síť má své pro a proti.

Můj report za rok 2016 je pro ostatní zde --> http://milanpichlik.cz/nahoru-dolu-muj-rok-2016-a-plany-na-2017/

Ať se daří! :-)

2 Diginomad Diginomad | E-mail | Web | 29. prosince 2016 v 19:49 | Reagovat

Super, rád vidím, že ještě žiješ a občas píšeš :) Tak držím palce a jdu taky smolit report.

Aktuálně pomýšlím na investici do nějakých menších webů, ideálně s drobným výdělkem. Klidně mi pošli mejla, třeba se mi něco bude hodit.

3 Jirka Jirka | E-mail | Web | 29. prosince 2016 v 21:32 | Reagovat

S Affilo souhlas. Konverzní poměr jsem měl velice podobný jako tvůj kamarád a neschválené konverze (storna, nepřevzatá zásilka) kolem 60 % (obor obuv)

4 Affilak Affilak | 30. prosince 2016 v 0:22 | Reagovat

S Affilo souhlas, konverzni pomer cca 6x mensi nez u jinych inzerentu, o EPC ani nemluve. Psi, kteri stekaji, nekousou :-)  ale bacha na ty, co jsou zticha a takticky sleduji, vyckavaji, pouci se a zasadi uder 8-)

5 Michal Hardyn Michal Hardyn | E-mail | Web | 1. ledna 2017 v 22:01 | Reagovat

Ahoj, diky za report. Bavi me tohle bilancovani. Je to uzitecne videt, jak se kdo posouva dopredu. Drzim palce, at online projekty jedou jen a jen lepe.

Pro uplnost prikladam moje shrnuti 2016 zde:
http://www.hardyn.cz/shrnuti-roku-2016/

At se dari!
Michal

6 Josef Kroupa Josef Kroupa | Web | 2. ledna 2017 v 8:34 | Reagovat

PaneZero, super report, doufám a přeji, aby se dařilo i v dalším roce :).

V článku mě zaujala zmínka k poštovnému. My plánujeme u jednoho affil programu vyzkoušet dát plošně poštovné úplně zdarma a slibujeme si od toho výrazný nárůst objednávek. Když vidím, že už při "blbých" 12 korunách vidíš nárůst, jsem zvědav, co to udělá u nás . :-D

7 Peťa Peťa | 9. ledna 2017 v 15:37 | Reagovat

Jak si to myslel s tím affiliate clubem, že ten jejich systém konverze nepočítá ?

Díky

8 panZero panZero | 10. ledna 2017 v 5:17 | Reagovat

[7]: Před časem jsem tam zkoušel pár programů a v ani v jednom se skutečné  konverze nepřičetly, tak jsem to dál neřešil a AC dal na blacklist ;).

9 Tomáš (testmagazin.sk) Tomáš (testmagazin.sk) | E-mail | Web | 10. ledna 2017 v 11:06 | Reagovat

Díky za info o affilo.cz, uvažoval som, či vyskúšam a investujem tam svoj čas. Ale už viem že nie :-)

10 Peťa Peťa | 10. ledna 2017 v 18:22 | Reagovat

[8]: Děkuji za odpověď.
Člověk by čekal, že Affiliate club je ok, ale asi to bude jak píšeš. Mám tam spousty prokliků a konverze ani jedna.

11 Peťo Peťo | Web | 12. ledna 2017 v 12:05 | Reagovat

Veľmi pekný report, sledujem tento blog už dlho a bol som zvedavý posledné mesiace že ako natom si. A musíš mať celkom veľké portfólio webov a projektov :O

a držím palce pri tej sportce :D

12 Michal Michal | Web | 4. února 2017 v 22:09 | Reagovat

Pěkný report, držím palce do dalšího roku :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama