Přehled výdajů v podnikání - červen 2017

29. července 2017 v 9:13
Minulý souhrnný report mě překvapil celkem vysokou čteností. Jak jsem vypátral, tak to bylo zřejmě díky sdílení na Twitteru (díky Onřej Martinek, Kamil Staš). Škoda malého počtu komentářů ;-). Jinak dnes bych to chtěl vzít trochu z jiné strany a podívat se na kompletní přehled všech výdajů, které jsem měl v červnu. Půjde jen o platby spojené s podnikáním, žádné soukromé.

Výdaje za červen 2017

Zdravotní pojištění (zálohy)2 000 ,-
Sociální pojištění (zálohy)3 333,-
Účetnictví (poměrově)2 500,-
Sklik850,-
Zboží.cz200,-
Adwords230,-
Nákup odkazů390,-
Tonery + papír750,-
Internet + mobil850,-
Plyn (zálohy)600,-
Splátka půjčky4 000,-
Hosting3 400,-
Kancelář7 000,-
Bublinková folie (poměrově)500,-
Články700,-
Domény4 500,-
Benzín + auto (poměrově)3 000,-
Krabice a obaly2 000,-
Dárky k objednávkám3 000,-
Celkem39 803,-

Takže na výdajové straně mám každý měsíc minimálně 40 000 Kč (v minulém článku jsem uváděl 25 tis., což jsem se trochu sekl koukám). Ceny jsem očistil o DPH. Něco platím ročně nebo čtvrtletně, tak je tam poměr. Chybí tam ještě daň z příjmu, která snad bude na nule, když se mi koncem roku podaří nakoupit hodně zásob. A zdravotní se sociálním bude reálně asi taky vyšší. Je docela možný, že jsem na něco zapomněl.

Největší položkou je pronájem kanceláře. Tady se níž nedostanu, jelikož cenou na metry je to v našem městě naprosto parádní záležitost. Sice kancl se skladem je ve 150 let starý budově s minimálním komfortem, ale mně to stačí - přizpůsobím se všemu a hlavně jedu od začátku low-cost styl.

Další vyšší položkou jsou domény - ikdyž jich pár měsíčně pouštím, tak jich i několik registruji. Je to boj ;-). Ale chci to do konce roku pořádně pročistit. Co půjde, tak v nějakém balíčku za pár tisícikorun prodat a zbytek holt půjde papá. Za .cz domény platím tuším 125,- nebo 129,- bez DPH, níž to tuším ani nejde (jsem u Subreg a Bulk).

U hostingu taky těžko půjdu níž, jelikož mám spravovaný server + několik multihostingů. U serveru si každý rok říkám o slevu a postupně to o stovky snižujeme. Pokud bych pustil několik datově náročnějších webů a spokojil se s VPS (+ multihostingy), tak stejně ušetřím asi jen pár stovek.

Určitě by se dalo ušetřit na autě. Do kanclu můžu v klidu jezdit na kole. Autem trvá cesta 12-14 minut + 7 minut pešky z parkoviště. Na kole díky cyklostezce je to 25 minut, takže skoro stejně. A ještě bych udělal něco pro zdraví ;-).

A příjmy?

Jestli dobře počítám, tak příjmy za červen byly cca 85 000,-. Čili mi zůstalo cca 45 000,- pro soukromý život. Něco mi ale říká, že jsem na nějaké výdaje zapomněl, třeba vás napadnou v komentářích.

Je to dost málo, když uvážím, že denně jsem v kanceláři 10 hodin + často jsem tady i v sobotu dopoledne. Zas na druhou stranu je červen tradičně nejslabší měsíc (společně s červencem). Takže třeba v říjnu budou čísla rozhodně lepší.

Ze soukromých výdajů mě nejvíc zatěžuje hypotéka a spotřebák, který naštěstí v říjnu skončí. Taky mi dost vadí nečekané výdaje. Namátkou třeba rozbitá tiskárna, což pro mě znamená koupit hned novou (a až se stará vrátí z reklamace, tak mám aspoň zálohu). Nebo nenadálý servis na autě, případně nějaká blbost v domácnosti (rozbitá myčka, servis sekačky... furt něco).

A jak to máte s náklady na podnikání vy?
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Petr Malec Petr Malec | E-mail | Web | 29. července 2017 v 10:42 | Reagovat

Máš docela vysoké výdaje, každopádně ohledně ušetření na autě, tak je kolo super věc, ale v dešti nebo v zimě to moc nejde, osobně vyzkoušeno. Jinak nezapomněl si na elektřinu v kanceláři? Nebo už to máš započítáno v nájmu kanceláře?

2 panZero panZero | 29. července 2017 v 10:58 | Reagovat

[1]: Díky za komentář. V dešti jsem párkrát jel, dokonce bez blatníku :-) . Jinak potkávám týpka, co jezdí i v zimě na sněhu a kus cesty po dlažebkách. Je to asi o skillu. Elektřinu už mám v nájmu.

3 Petr Malec Petr Malec | E-mail | Web | 29. července 2017 v 11:11 | Reagovat

Tak to aby sis připlatil i nějaké pěkné životko :)

4 Cykloturista Cykloturista | E-mail | Web | 29. července 2017 v 11:23 | Reagovat

Já jsme deklaroval kolo jako dopravní prostředek pro jízdu z kanceláře za klienty, na poštu, úřady po městě a dal jsem si tedy jeho cenu do nákladů a odečetl DPH. Pak i tužkové baterky do svítilny (a všeho dalšího doma ;-) ) i servis kola jsem měl v nákladech :-) Nemá to to tachometr, tak nikdo neví, kolik jsem najezdil po okolí v rámci kondice i výletů.

5 Jááá Jááá | 31. července 2017 v 9:20 | Reagovat

Výdaje máme stejné, zálohy mám podstatně vyšší a příjmy vyšší o 30%. :-) Auto si počítám do soukromých nákladů, kancelář nepotřebuji.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama